Μόνον τα απαραίτητα ψωνίζουν φέτος, και μέχρι σήμερα, οι Τρικαλινοί, κάτι που σύμφωνα με τους παραγωγούς της λαϊκής αγοράς δε συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια. Άλλωστε, από το πρωί έως και το μεσημέρι, στους πάγκους της λαϊκής η κίνηση ήταν περιορισμένη, τη στιγμή που την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο, λίγες μέρες πριν από το Πάσχα, οι πωλήσεις - ειδικά σε οπωροκηπευτικά - ήταν ιδιαίτερα υψηλή.
Όπως ανέφεραν οι παραγωγοί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πλέον ο κόσμος, λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει, έχει περιορίσει κατά πολύ τις αγορές του, ψωνίζει μόνον τα απαραίτητα και αυτά σε μικρότερες ποσότητες. Εκτιμούσαν, μάλιστα, πως η πτώση του τζίρου τους αγγίζει ήδη το 30%, σε σχέση με πέρσι. «Ελπίζουμε - πρόσθεταν - τη Μεγάλη Εβδομάδα οι καταναλωτές να βγουν από τα σπίτια τους και να αναζωογονήσουν την τοπική αγορά».....
Πάντως, λίγο καλύτερη είναι η εικόνα που αντικρίζει κάποιος στα κρεοπωλεία, όπου οι καταναλωτές - όπως υποστηρίζουν οι κρεοπώλες - πάντα αγοράζουν κρέας, αυτές τις μέρες, που προηγούνται της Μεγάλης Εβδομάδας. Στον αντίποδα, περιορισμένη είναι η κίνηση στα ιχθυοπωλεία, σε σύγκριση πάντα με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο.
Πλήγμα για τον τουρισμό
Εξάλλου, μειωμένη είναι η κίνηση και σε ό,τι αφορά στις κρατήσεις στα ξενοδοχεία του νομού Τρικάλων. Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων του νομού Γιάννης Κουρούπας, το ποσοστό των κρατήσεων δε θα ξεπεράσει το 60% των περσινών. Από αυτές, μάλιστα, οι περισσότερες αφορούν σε γκρουπ από χώρες του εξωτερικού και όχι από την Ελλάδα.
Πάντως ο κλάδος, που από τους πρώτους εμφάνισε μείωση δραστηριότητας, σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, είναι τα τοπικά τουριστικά πρακτορεία. Παρά τα οικονομικά πακέτα ταξιδιών και τις χαμηλές τιμές που προσφέρουν για δημοφιλείς προορισμούς του εσωτερικού και του εξωτερικού, φαίνεται ότι δεν κατάφεραν να πείσουν τους Τρικαλινούς να εκδράμουν εν όψει Πάσχα.
Όπως έλεγαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι υπεύθυνοι των γραφείων, οι ντόπιοι καταναλωτές, υπό το φόβο των οικονομικών δυσκολιών αλλά και λαμβάνοντας υπόψη τους τα έκτακτα οικονομικά μέτρα που ανακοινώθηκαν, προσπαθούν να κρατήσουν σε χαμηλό επίπεδο το άνοιγμα του προϋπολογισμού των εορτών.
«Προτιμήστε τα τοπικά προϊόντα»
Από την πλευρά του, το διοικητικό συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Τρικάλων, έστειλε μήνυμα για στήριξη της τοπικής αγοράς, προκειμένου να περιοριστούν οι συνέπειες από την παγκόσμια οικονομική κρίση που πλήττει ολοένα και περισσότερους επαγγελματικούς κλάδους, μέσω του οποίου κάλεσε τους καταναλωτές να προτιμήσουν τα τοπικά προϊόντα.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του συλλόγου Χρήστος Καλλέας, ανέφερε πως η διοίκησή του αποφάσισε να ξεκινήσει μια νέα διαφημιστική καμπάνια για την ενημέρωση των πολιτών, με την διανομή 400.000 φυλλαδίων σε σπίτια και καταστήματα, καθώς και άλλα έντυπα, τα οποία - όπως είπε - θα αναρτηθούν σε εμφανή σημεία στις βιτρίνες των εμπορικών καταστημάτων.
Επικαλέστηκε, επίσης, πρόσφατες μελέτες, σύμφωνα με τις οποίες η στήριξη της τοπικής οικονομίας και η αντιμετώπιση της ανεργίας θα επιτυγχάνονταν σε σημαντικό βαθμό, εάν κάθε οικογένεια κατανάλωνε μόνον 500 ευρώ το χρόνο για την αγορά τοπικών προϊόντων.
Ως παράδειγμα ανέφερε, μάλιστα, πως εάν 1.000 οικογένειες των Τρικάλων «στρέψουν» 500 ευρώ το χρόνο σε τοπικά προϊόντα και υπηρεσίες, τότε η αύξηση στη ζήτηση τους θα ανέβει κατά 500.000 ευρώ και η τελική κυκλοφορία του χρήματος στην τοπική αγορά, που θα δημιουργηθεί από την κίνηση αυτή, θα ανέλθει σε περίπου 4.500.000 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου