Η 22α Σεπτεμβρίου, «ημέρα χωρίς αυτοκίνητο», είναι η κορύφωση του θεσμού της ευρωπαϊκής εβδομάδας κινητικότητας.
Με δεδομένο το έλλειμμα δράσεων στις πόλεις της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είναι αναγκαίο να αξιοποιήσουμε τουλάχιστον την ημέρα αυτή ως μέρα στοχασμού και πολιτικής συζήτησης.
Ως ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ Δυτικής Ελλάδας, παίρνουμε την ευκαιρία να καταθέσουμε συνοπτικά τα κύρια σημεία μιας αειφορικής πολιτικής αστικών μετακινήσεων για την εφαρμογή της οποίας, όχι μόνο στις 22 Σεπτεμβρίου, αλλά σταθερά και μόνιμα παλεύουμε.
Θεμέλιο μια βιώσιμης πολιτικής αστικών μετακινήσεων είναι η απόλυτη προσαρμογή της στον ευρωπαϊκό στόχο του 20-20-20 (20% μείωση αερίων του θερμοκηπίου, 20% βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας, 20% συμμετοχή ανανεώσιμης ενέργειας στην κατανάλωση.
Αυτό συνεπάγεται τον δραστικό περιορισμό της κυριαρχίας του Ι.Χ. και της νταλίκας αφενός, την έμφαση στα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς αφετέρου.
Μέσα στο πλαίσιο της κρίσης που περνά η χώρα, που δεν είναι μόνο κρίση χρέους αλλά και κρίση θεσμών, είναι επείγον καθήκον μας να θέσουμε σε προτεραιότητα και να υπερασπίσουμε έναντι ισοπεδωτικών λογικών και στενών λογιστικών αντιλήψεων:
1. Την διατήρηση όλης της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής και την αποτροπή και της παραμικρής κίνησης για εκποίηση γραμμών ή άλλων απαραίτητων χώρων, τόσο στο πελοποννησιακό τμήμα του δικτύου όσο και στη γραμμή Κρυονέρι – Αγρίνιο.
2. Την ουσιαστική στήριξη κάθε δυνατότητας για επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών δρομολογίων Πελοποννήσου. Την μελετημένη διεύρυνση και στήριξη του πετυχημένου προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας
3. Την εκπόνηση και προώθηση ρεαλιστικών δικτύων ποδηλατοδρόμων σε όλες τις πόλεις της περιφέρειας
4. Την προώθηση του σχεδίου για τραμ στο πολεοδομικό συγκρότημα Πάτρας, σε ρεαλιστικές βάσεις, με αξιοποίηση και της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής.
5. Την βελτίωση των υπηρεσιών των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ με ορθολογικότερη κάλυψη περιοχών, επαρκή δρομολόγια και πολιτική προσιτού τιμολογίου.
Ο δρόμος της υποταγής στην πεπατημένη της κυριαρχίας του Ι.Χ. οδηγεί την ποιότητα ζωής και την παραγωγικότητα στις πόλεις σε υποβάθμιση, πλήττει τον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής, επιδεινώνει την εξάρτηση από εισαγόμενα καύσιμα.
Μια αειφορική πολιτική αστικών μετακινήσεων είναι ο μόνος ρεαλιστικός δρόμος για τους πολίτες, τη χώρα, το κλίμα.
Με δεδομένο το έλλειμμα δράσεων στις πόλεις της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είναι αναγκαίο να αξιοποιήσουμε τουλάχιστον την ημέρα αυτή ως μέρα στοχασμού και πολιτικής συζήτησης.
Ως ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ Δυτικής Ελλάδας, παίρνουμε την ευκαιρία να καταθέσουμε συνοπτικά τα κύρια σημεία μιας αειφορικής πολιτικής αστικών μετακινήσεων για την εφαρμογή της οποίας, όχι μόνο στις 22 Σεπτεμβρίου, αλλά σταθερά και μόνιμα παλεύουμε.
Θεμέλιο μια βιώσιμης πολιτικής αστικών μετακινήσεων είναι η απόλυτη προσαρμογή της στον ευρωπαϊκό στόχο του 20-20-20 (20% μείωση αερίων του θερμοκηπίου, 20% βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας, 20% συμμετοχή ανανεώσιμης ενέργειας στην κατανάλωση.
Αυτό συνεπάγεται τον δραστικό περιορισμό της κυριαρχίας του Ι.Χ. και της νταλίκας αφενός, την έμφαση στα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς αφετέρου.
Μέσα στο πλαίσιο της κρίσης που περνά η χώρα, που δεν είναι μόνο κρίση χρέους αλλά και κρίση θεσμών, είναι επείγον καθήκον μας να θέσουμε σε προτεραιότητα και να υπερασπίσουμε έναντι ισοπεδωτικών λογικών και στενών λογιστικών αντιλήψεων:
1. Την διατήρηση όλης της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής και την αποτροπή και της παραμικρής κίνησης για εκποίηση γραμμών ή άλλων απαραίτητων χώρων, τόσο στο πελοποννησιακό τμήμα του δικτύου όσο και στη γραμμή Κρυονέρι – Αγρίνιο.
2. Την ουσιαστική στήριξη κάθε δυνατότητας για επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών δρομολογίων Πελοποννήσου. Την μελετημένη διεύρυνση και στήριξη του πετυχημένου προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας
3. Την εκπόνηση και προώθηση ρεαλιστικών δικτύων ποδηλατοδρόμων σε όλες τις πόλεις της περιφέρειας
4. Την προώθηση του σχεδίου για τραμ στο πολεοδομικό συγκρότημα Πάτρας, σε ρεαλιστικές βάσεις, με αξιοποίηση και της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής.
5. Την βελτίωση των υπηρεσιών των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ με ορθολογικότερη κάλυψη περιοχών, επαρκή δρομολόγια και πολιτική προσιτού τιμολογίου.
Ο δρόμος της υποταγής στην πεπατημένη της κυριαρχίας του Ι.Χ. οδηγεί την ποιότητα ζωής και την παραγωγικότητα στις πόλεις σε υποβάθμιση, πλήττει τον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής, επιδεινώνει την εξάρτηση από εισαγόμενα καύσιμα.
Μια αειφορική πολιτική αστικών μετακινήσεων είναι ο μόνος ρεαλιστικός δρόμος για τους πολίτες, τη χώρα, το κλίμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου