Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Πετύχαμε Πολλά - Δικαιούμαστε Περισσότερα.


Πραγματοποιήθηκε, η Τακτική Απολογιστική Γενική Συνέλευση των μελών του ΚΕ.Π.ΚΑ. Ο διοικητικός και οικονομικός απολογισμός του ΚΕ.Π.ΚΑ., για το 2011, εγκρίθηκαν, ομόφωνα.

Τη Γενική μας Συνέλευση χαιρέτησαν, ο Μεσολαβητής Τραπεζικών – Επενδυτικών Υπηρεσιών, κ. Δημήτρης Παυλάκης, ο τ. Πρόεδρος και νυν μέλος του Δ.Σ. του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, κ. Εμμανουήλ Λαμτζίδης. Τη Συνέλευσή μας παρακολούθησαν ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βιοτεχνικών Σωματείων, κ. Ιωάννης Παπαργύρης, ο Β’ Αντιπρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Ιωάννης Τσιλιάς, ο Γενικός Διευθυντής του Ο.Α.Σ.Θ., κ. Ανδρέας Ζερβούλιας και το Μέλος Δ.Σ. του Συλλόγου Μεσιτών Θεσσαλονίκης και Μέλος του Δ. Σ. της Ο.Μ.Α.Σ.Ε. (Ομοσπονδίας Μεσιτών), κ. Νικόλαος Μανομενίδης.

Χαιρετισμούς, συγχαρητήρια για τη δράση, και ευχές, για τη δημιουργική συνέχιση του έργου μας, απέστειλαν οι κ.κ.: Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ιωάννης Μαγκριώτης, Ευρωβουλευτής Ν.Δ., Καθηγητής Ιωάννης Τσουκαλάς, Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Α’ Θεσσαλονίκης, Χρύσα Αράπογλου, Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή, Δημήτρης Σπυράκος, Δήμαρχος Παύλου Μελά, Διαμαντής Παπαδόπουλος και Πρόεδρος Σ.Ε.Β.Τ., Ευάγγελος Καλούσης.

Πιστεύουμε ότι ο απολογισμός μας είναι πλούσιος. Οι παρακάτω αριθμοί αποδεικνύουν την καθημερινή παρουσία της οργάνωσής μας, τη δράση μας και τους αγώνες μας, για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών:







• Δεχτήκαμε 4.049 επιστολές, τις οποίες επεξεργαστήκαμε, σχολιάσαμε και απαντήσαμε.
• Αποστείλαμε 2.881 επιστολές, με παρεμβάσεις, καταγγελίες, προτάσεις, για επίλυση προβλημάτων της αγοράς, σε διάφορους φορείς, όπως: Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Κυβέρνηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Ευρωβουλευτές, Βουλευτές, Επιτροπές, Οργανισμούς, κ.λπ.
• Ασχοληθήκαμε, με 191 θέματα. Πρέπει να τονίσουμε ότι κάθε θέμα απαίτησε μια σειρά επιστολών (εισερχομένων και εξερχόμενων).
• Εκπροσωπήσαμε τους καταναλωτές, σε 147 συνεδριάσεις, ημερίδες, εκδηλώσεις επιτροπών και φορέων, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στις Η.Π.Α.
• Ήμασταν βασικοί ομιλητές, σε 18 ημερίδες.
• Εκδώσαμε 91 δελτία τύπου.
• Εκπαιδεύσαμε περισσότερους από 2.246 μικρούς και ενήλικες καταναλωτές.
• Αναλάβαμε πρωτοβουλίες και δράση, για 99 ειδικά θέματα.
• Κατατέθηκαν 135 ερωτήσεις, στη Βουλή των Ελλήνων και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, για θέματα, που έθεσε το ΚΕ.Π.ΚΑ.
• Διαχειριστήκαμε 11.079 παράπονα – καταγγελίες καταναλωτών.
• Με την παρέμβασή μας, τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν 417.152,60 ευρώ.
• Πετύχαμε 1380 συνεντεύξεις και καταχωρήσεις, σε τηλεοπτικούς σταθμούς, σε ραδιόφωνα, σε εφημερίδες και περιοδικά (159 τηλεοπτικές, 148 ραδιοφωνικές εκπομπές, 77 συνεντεύξεις, σε εφημερίδες και περιοδικά και 996 καταχωρήσεις δελτίων τύπου μας).
• Δεχτήκαμε 16.800 επισκέψεις, κατά μέσο όρο, ανά μήνα, στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Η σημαντικότερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., σε όλους τους καταναλωτές (όχι μόνο στα μέλη) είναι η παρέμβασή μας, για τη δημιουργία, συμπλήρωση, ή αλλαγή της νομοθεσίας, που προστατεύει τους καταναλωτές, σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Αυτή η δράση μας, μας βοηθάει στο να πετυχαίνουμε σημαντικά αποτελέσματα, προς άμεσο όφελος των καταναλωτών. Ενδεικτικά, αναφέρουμε κάποια παραδείγματα:
1. Το συνολικό χρηματικό ποσό, που επωφελήθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., από τη μεσολάβησή μας, προς τις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει πρόβλημα, ανέρχεται, σε 417.152,64 ευρώ.
2. Καταναλωτές απαλλάχτηκαν, από χρέη, προς τράπεζες, ύψους 230.449,24, σύμφωνα με αποφάσεις Ειρηνοδικείου.
3. Επεστράφησαν 102.796,08 ευρώ, σε καταναλωτές, από Ινστιτούτα Αδυνατίσματος και Γυμναστήρια. Οι επιχειρήσεις αρνούνταν να διακόψουν τα συμβόλαια, με τους καταναλωτές και, μόνο με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., τα συμβόλαια διακόπηκαν και οι καταναλωτές απαλλάχτηκαν, από τις δόσεις, που κατέβαλαν, για υπηρεσίες, που δε λάμβαναν.
4. Πολλοί καταναλωτές απαλλάχτηκαν, από αυθαίρετες χρεώσεις παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. 20.637,94 ευρώ επιστράφηκαν, από αυτές τις εταιρείες, σε καταναλωτές, που είχαν λάβει και πληρώσει λογαριασμούς.
5. Καταναλωτές απαλλάχτηκαν, από τραπεζικές χρεώσεις, ύψους 17.126,30 ευρώ, για τις παρακάτω περιπτώσεις:
• Δεσμεύσεις μισθών, συντάξεων, επιδομάτων ανεργίας, για αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών,
• Χρεώσεις, που είχαν γίνει, σε πιστωτικές κάρτες, κατόπιν κλοπής, απάτης κ.λπ.,
• Αντιλογισμοί εξόδων διαχείρισης λογαριασμών και εξόδων φακέλου στεγαστικών δανείων,
• Αντιλογισμοί προμηθειών, για έκδοση ή επανέκδοση πιστωτικών καρτών, χωρίς τη συναίνεση των καταναλωτών,
• Ακυρώσεις πολλών πιστωτικών καρτών, που είχαν εκδοθεί, χωρίς προηγούμενη συναίνεση των καταναλωτών.
6. Καταναλωτές απαλλάχτηκαν, από ασφαλιστήρια συμβόλαια, που υποχρεώθηκαν να συνάψουν, κάτω από πίεση. Διάφορες ασφαλιστικές υποχρεώθηκαν να καταβάλλουν, χωρίς τη γνωστή παράνομη αφαίρεση «παλαιότητας αυτοκινήτου», το 100% της δαπάνης επισκευής αυτοκινήτων, μετά από ατυχήματα. Επίσης, αναγκάστηκαν να καταβάλλουν αποζημιώσεις, σε καταναλωτές, για ακίνητα, που υπέστησαν ζημιές, ενώ, πριν την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., αρνούνταν, κατηγορηματικά, να ικανοποιήσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Το συνολικό ποσό, που αναγκάστηκαν οι ασφαλιστικές να αντιλογήσουν ή να καταβάλλουν, στους καταναλωτές, ανέρχεται στις 17.107,04 ευρώ.
7. Αντικαταστάθηκαν ελαττωματικά προϊόντα, αξίας 13.394,04 ευρώ. Τα ελαττωματικά προϊόντα ήταν κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, εξαρτήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών, ρούχα, παπούτσια, έπιπλα κ.λπ.
8. Ακυρώθηκαν συμβάσεις πωλήσεων, εκτός εμπορικού καταστήματος, ύψους 4.496,00 ευρώ, γιατί οι επιχειρήσεις δεν εφάρμοζαν τις διατάξεις του Ν.2251/94, ή παραπλανούσαν τους καταναλωτές.
9. Επεστράφησαν 4.000 ευρώ, σε καταναλωτές, από ενοίκια-κοινόχρηστα.
10. Καταναλωτές έλαβαν 3.906 ευρώ, από τουριστικές επιχειρήσεις, ως αποζημίωση, για κακή παροχή υπηρεσιών (καταστρατήγηση προγραμμάτων οργανωμένων ταξιδιών, πλημμελή εκπλήρωση όρων συμβάσεων, σε πακέτα διακοπών, επιστροφές προκαταβολών καταλυμάτων, ενώ είχε γίνει εμπρόθεσμη ακύρωση κ.λπ.).
11. Επεστράφησαν 2.014,00 ευρώ, από επιχειρήσεις, σε καταναλωτές, για προκαταβολές, για είδη, που, τελικά δεν αγόρασαν, για δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων κ.λπ.
12. Αποζημιώθηκαν, με 1.006,00 ευρώ καταναλωτές, από ελεύθερους επαγγελματίες, λόγω κακής παροχής υπηρεσιών.
13. Επιστράφηκαν 120 ευρώ, σε καταναλωτές, από αγορές, από απόσταση, γιατί δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις της νομοθεσίας.
14. 100 ευρώ επιστράφηκαν, σε καταναλωτές, από αδικαιολόγητες χρεώσεις, σε λογαριασμούς επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών κοινωνικού ενδιαφέροντος.
15. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συνδράμει τα μέλη του, στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας:
• Περισσότεροι, από 4.403 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από το ΚΕ.Π.ΚΑ., είτε τηλεφωνικά, είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία μας. Ακόμη περισσότεροι βρήκαν τις πληροφορίες αυτές, στην ιστοσελίδα μας ή στους λογαριασμούς μας, στο facebook και στο twitter.
• 575 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. Όλοι αυτοί παρέλαβαν ενημερωτικό υλικό και αιτήσεις, για τις τράπεζες, ώστε να ξεκινήσουν τη διαδικασία.
• 452 καταναλωτές κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους.
• 423 καταναλωτές συναντήθηκαν, με τους ειδικούς του ΚΕ.Π.ΚΑ. και προετοιμάστηκαν οι προτάσεις, προς τις τράπεζες.
• 418 φάκελοι απεστάλησαν, προς τις τράπεζες. Πρέπει να επισημάνουμε ότι κάθε φάκελος αφορά ένα ή και περισσότερους καταναλωτές (οικογένεια), μία έως και 13 τράπεζες, ένα έως και πενήντα χρηματοδοτικά προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι οι 418 φάκελοι, που απεστάλησαν, στις τράπεζες, αντιστοιχούν, σε 1595 σχέδια ρύθμισης οφειλών.
• Εκδόθηκαν 613 βεβαιώσεις αποτυχίας.
16. Τρεις (3) επιχειρήσεις παραπέμφθηκαν, στον Εισαγγελέα, γιατί διέθεταν ακατάλληλα τρόφιμα, στην αγορά.
17. Παραπέμφθηκε εταιρία διάθεσης συσκευής εξοικονόμησης ενέργειας, στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σερρών, για παραπλάνηση καταναλωτών.
18. Απαγορεύτηκε η διαφήμιση συσκευών παραγωγής όζοντος, που ισχυρίζονται ότι έχουν θεραπευτικές ιδιότητες.
19. Επιβλήθηκαν 320.000 ευρώ πρόστιμο, σε τρεις εταιρίες, που διέθεταν, στην αγορά συσκευές παραγωγής όζοντος.
20. Επιβλήθηκαν 260.000 ευρώ πρόστιμο, σε τρεις τράπεζες, γιατί παρακρατούσαν οφειλές καταναλωτών, από λογαριασμούς μισθοδοσίας.
21. Επιβλήθηκε πρόστιμο 120.000 ευρώ, σε εταιρία παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, για παραβίαση της νομοθεσίας, για τις συμβάσεις, εξ αποστάσεως.
22. Επιβλήθηκαν πρόστιμα, σε έξι πρατήρια υγρών καυσίμων, λόγω υψηλών τιμών.
23. Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. ξεκίνησε έρευνα, για επιχείρηση πωλήσεων, από απόσταση, που εξαπατούσε τους καταναλωτές.
24. Ο Πρόεδρος του Ε.Φ.Ε.Τ., κ. Ι. Μίχας, δεσμεύτηκε, για τη δημιουργία του διατροφικού «Τειρεσία», που αποτελεί πάγιο αίτημα του ΚΕ.Π.ΚΑ.
25. Εταιρία μπισκότων αναγκάστηκε να αλλάξει τη σήμανση των ατομικών μπισκότων, ώστε τα συστατικά να είναι αναγνώσιμα.
26. Ο Επίτροπος Υγείας και Καταναλωτών, κ. Τζον Ντάλι, δεσμεύτηκε ότι θα προωθήσει νομοθετική ρύθμιση, για την κυκλοφορία, στην Ευρωπαϊκή αγορά, αναψυκτικών, με εκχύλισμα κάνναβης.
27. Ελέγχθηκε, από το Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π.), το Ιατρικό Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης, για την ορθότητα της πληροφόρησης, που δίνει, στους ασθενείς, πριν την εισαγωγή τους.
28. Ο Ε.Ο.Φ. επέβαλε κυρώσεις, στην εταιρία Pollypharm Α.Ε.Β.Ε., γιατί δεν είχε γνωστοποιήσει, στον Ε.Ο.Φ., τα στοιχεία του προϊόντος αδυνατίσματος full fast spray, πριν το θέσει, στην αγορά.
29. Απαγορεύτηκαν, από τον Ε.Ο.Φ., παράλληλες εξαγωγές του φαρμάκου CellCept, που χρησιμοποιείται, για αντιμετώπιση αυτοάνοσων νοσημάτων, ώστε να μη συνεχιστεί η τεχνητή έλλειψή του, στην ελληνική αγορά.
30. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύτηκε να ξαναρχίσει ορισμένα δρομολόγια, στη γραμμή Φλώρινα-Έδεσσα-Θεσσαλονίκη, για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
31. Ο Ο.Α.Σ.Θ. μείωσε, κατά 50%, το αντίτιμο των εισιτηρίων του, για άτομα, άνω των 65 ετών.
32. Επισκευάστηκε, βάφτηκε και καθαρίστηκε παιδική χαρά, στο Δήμο Νεάπολης-Συκεών.
33. Τράπεζες διόρθωσαν τις πρακτικές, που ακολουθούν, για την αποθάρρυνση των καταναλωτών, που επιθυμούσαν να υπαχθούν, στο νέο νόμο, για τη ρύθμιση των οφειλών τους.
34. Έγιναν αποδεκτά αιτήματα καταναλωτών, για ενεργοποίηση συνδέσεων, που καθυστερούσαν, αδικαιολόγητα, για διακοπή συμβολαίων, για ακύρωση ενεργοποίησης, για ενεργοποίηση περιαγωγής, για χορήγηση επιδότησης αλλαγής συσκευής, για αποκατάσταση βλαβών, για διόρθωση λογαριασμών και για παροχή εξηγήσεων, στους καταναλωτές, από παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
35. Αεροπορικές εταιρίες αποζημίωσαν επιβάτες, για ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, καταστροφή και απώλεια αποσκευών.
36. Καταναλωτές αποζημιώθηκαν, με το 100% της αξίας των τιμολογίων επισκευής αυτοκινήτου, μετά από ατύχημα, ενώ οι ασφαλιστικές επέμεναν να μειώσουν τα ποσά, λόγω παλαιότητας.
37. Έγιναν συστάσεις, σε επιχείρηση επιπλωμένων διαμερισμάτων, για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγιεινής.
38. Η Ε.Υ.Α.Θ. αποκατέστησε βλάβες, που προκάλεσαν πλημμύρα, σε υπόγειο κατοικίας καταναλωτή, μετά την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., ενώ ο καταναλωτής ταλαιπωρούνταν, επί εξάμηνο.
39. Διορθώθηκαν κακοτεχνίες, σε νεόκτιστο σπίτι καταναλωτή, που ο εργολάβος αρνούνταν να διορθώσει, πριν τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
40. Αντιπροσωπεία μοτοσυκλετών απέστειλε ανταλλακτικά, των οποίων την αποστολή καθυστερούσε, για 5 μήνες, για επισκευή μοτοσυκλέτας καταναλωτή, μετά την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
41. Εταιρία εμπορίας παιχνιδιών αύξησε, κατά δύο ώρες, το χρόνο εξυπηρέτησης των καταναλωτών, που ζητούσαν αλλαγές προϊόντων,
42. Δεκάδες επιχειρήσεις παρέδωσαν τα προϊόντα, που είχαν παραγγείλει και πληρώσει οι καταναλωτές, ενώ, πριν την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., καθυστερούσαν την παράδοση.

Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε, κάθε χρόνο, περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. βασίζεται στον εθελοντισμό, στη διαφάνεια, στη δημοκρατική νομιμοποίηση, στην ανεξαρτησία και στην αποτελεσματικότητα.

Σύνθημά μας:
Γνωρίζω
Συνειδητοποιώ
Οργανώνομαι
Προστατεύομαι

Καλούμε όλους τους Έλληνες Καταναλωτές να γίνουν μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., για να δυναμώσουμε τη φωνή μας και να πολλαπλασιάσουμε τη δύναμη και τα θετικά αποτελέσματα.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου