Σε νέες αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων που ενδεχοµένως να φτάσουν και το 15%, προχωρούν μέσα στον Δεκέμβριο οι ασφαλιστικές εταιρείες.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», πρόκειται για νέες επιβαρύνσεις που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, τις οποίες αποδίδουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στην αναπροσαρµογή από την 1η Ιανουαρίου 2011 των κατωτάτων ορίων για τις αποζηµιώσεις σωµατικών βλαβών (από 500.000 σε 750.000 ευρώ), που ίσχυσε πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2009, σύµφωνα µε τη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία.
Οι αυξήσεις των ασφαλίστρων παρότι συνδέονται για δεύτερη συνεχόµενη χρονιά µε τις υψηλές αποζηµιώσεις που επι δικάζουν τα δικαστήρια µετά την αναπροσαρµογή των ορίων, παράλληλα αναδεικνύουν τα τεράστια ελλείµµατα που έχει συσσωρεύσει ο πλέον προβληµατικός κλάδος της ασφάλισης. Από τις 34 ενεργές εταιρείες, οι 15 ανήκουν στις λεγόµενες πολύ χαµηλού ασφαλίστρου, µε τιµές αρκετά κάτω από τον µέσο όρο της αγοράς.
Δεν είναι τυχαίες οι πληροφορίες που ακούγονται εδώ και καιρό, ότι η εποπτική αρχή έχει εντοπίσει τουλάχιστον δέκα µε σοβαρά προβλήµατα στα αποθεµατικά τους, χωρίς ωστόσο να έχει προβεί σε ανακλήσεις αδειών αφήνοντας αυτό το έργο στον «διάδοχό» της, την Τράπεζα της Ελλάδος, στην οποία από την 1η ?εκεµβρίου µεταβιβάζονται οι αρµοδιότητές της.
Ενώ το µέσο επίπεδο ασφαλίστρου της ελληνικής αγοράς είναι στα 408 ευρώ τον χρόνο (αστική ευθύνη συν άλλες βασικές καλύψεις), περίπου 15 εταιρείες πωλούν σε τιµές κάτω του µέσου όρου.Κάποιες µάλιστα, για να προσελκύσουν πελάτες, τιµολογούν αυτές τις καλύψεις προς µόλις 250 ευρώ.Στις εταιρείες αυτές είναι ασφαλισµένα 2 - 2,5 εκατ. οχήµατα (στοιχεία 30ής Σεπτεµβρίου 2010), το 50% του συνόλου των 5,5 εκατ., όταν το 2004 το µερίδιό τους δεν υπερέβαινε το 25%!
Αρκετές από αυτές, σε περιβάλλον αυξανόµενων υποχρεώσεων όπως οι υψηλές αποζηµιώσεις που επιδικάζουν πλέον τα δικαστήρια, είναι επίφοβες για λουκέτο. Η ειρωνεία είναι πως βρίσκονται εγκλωβισµένες στην ίδια την τακτική που ακολούθησαν τα προηγούµενα χρόνια, αφού αν προβούν σε αυξήσεις ασφαλίστρων για να καλύψουν τα ελλείµµατά τους, θα χάσουν πελάτες. Το τοπίο της αγοράς συµπληρώνουν εταιρείες που υπολειτουργούν, όπως εκείνη που εµφανίζεται να έχει χαρτοφυλάκιο µε µόλις 1.500 ασφαλισµένα οχήµατα.
Άλλο αρνητικό ρεκόρ είναι η µαύρη τρύπα του κλάδου. Τα λουκέτα, πέρυσι,των Ασπίς Πρόνοια και Commercial του οµίλου Ψωµιάδη επιβάρυναν µε 600 εκατ. ευρώ την ούτως ή άλλως μεγάλη µαύρη τρύπα του κλάδου, που έφτασε το 1,5 δισ. ευρώ.
Έπειτα από διορθωτικές παρεμβάσεις το άνοιγµα έπεσε τελικά τα 500 εκατ. ευρώ, αλλά παραµένει υπερδιπλάσιο του 2002 όταν ήταν µόνο 200 εκατ. ευρώ. Είτε κλείνουν κάποιες εταιρείες είτε όχι, κάθε χρόνο η αγορά εµφανίζει ζηµιές αφού ο κλάδος εισπράττει 1,5 δισ. ευρώ, αλλά έχει έξοδα και ζηµίες 1,7 δισ. ευρώ.
Τις αυξήσεις δεν θα τις γλιτώσουν οι οδηγοί ούτε το 2012 οπότε ολοκληρώνεται η προσαρµογή µε την κοινοτική οδηγία. Τότε, τα ελάχιστα όρια θα αυξηθούν για τις σωµατικές βλάβες σε ένα εκατ. ευρώ ανά θύµα και για τις υλικές ζηµιές σε ένα εκατ. ευρώ ανά ατύχηµα.
Επίσης, στις 31 Δεκεµβρίου 2012 καθιερώνεται το αυστηρό πλαίσιο του Solvency II, βάσει του οποίου αναλόγως των υποχρεώσεων και του µεγέθους των κινδύνων που έχει µια εταιρεία, υποχρεούται να αυξήσει και την κεφαλαιακή επάρκειά της. Για παράδειγµα, αν µε το Solvency I µια εταιρεία µε τζίρο 100 εκατ. ευρώ ασφάλιστρα έπρεπε να έχει κεφαλαιακή επάρκεια ίση µε το 18% (δηλαδή 18 εκατ. ευρώ), µε το Solvency II ενδέχεται να φτάσει τα 30 εκατ. ευρώ.
Πηγή: www.in.gr
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», πρόκειται για νέες επιβαρύνσεις που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, τις οποίες αποδίδουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στην αναπροσαρµογή από την 1η Ιανουαρίου 2011 των κατωτάτων ορίων για τις αποζηµιώσεις σωµατικών βλαβών (από 500.000 σε 750.000 ευρώ), που ίσχυσε πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2009, σύµφωνα µε τη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία.
Οι αυξήσεις των ασφαλίστρων παρότι συνδέονται για δεύτερη συνεχόµενη χρονιά µε τις υψηλές αποζηµιώσεις που επι δικάζουν τα δικαστήρια µετά την αναπροσαρµογή των ορίων, παράλληλα αναδεικνύουν τα τεράστια ελλείµµατα που έχει συσσωρεύσει ο πλέον προβληµατικός κλάδος της ασφάλισης. Από τις 34 ενεργές εταιρείες, οι 15 ανήκουν στις λεγόµενες πολύ χαµηλού ασφαλίστρου, µε τιµές αρκετά κάτω από τον µέσο όρο της αγοράς.
Δεν είναι τυχαίες οι πληροφορίες που ακούγονται εδώ και καιρό, ότι η εποπτική αρχή έχει εντοπίσει τουλάχιστον δέκα µε σοβαρά προβλήµατα στα αποθεµατικά τους, χωρίς ωστόσο να έχει προβεί σε ανακλήσεις αδειών αφήνοντας αυτό το έργο στον «διάδοχό» της, την Τράπεζα της Ελλάδος, στην οποία από την 1η ?εκεµβρίου µεταβιβάζονται οι αρµοδιότητές της.
Ενώ το µέσο επίπεδο ασφαλίστρου της ελληνικής αγοράς είναι στα 408 ευρώ τον χρόνο (αστική ευθύνη συν άλλες βασικές καλύψεις), περίπου 15 εταιρείες πωλούν σε τιµές κάτω του µέσου όρου.Κάποιες µάλιστα, για να προσελκύσουν πελάτες, τιµολογούν αυτές τις καλύψεις προς µόλις 250 ευρώ.Στις εταιρείες αυτές είναι ασφαλισµένα 2 - 2,5 εκατ. οχήµατα (στοιχεία 30ής Σεπτεµβρίου 2010), το 50% του συνόλου των 5,5 εκατ., όταν το 2004 το µερίδιό τους δεν υπερέβαινε το 25%!
Αρκετές από αυτές, σε περιβάλλον αυξανόµενων υποχρεώσεων όπως οι υψηλές αποζηµιώσεις που επιδικάζουν πλέον τα δικαστήρια, είναι επίφοβες για λουκέτο. Η ειρωνεία είναι πως βρίσκονται εγκλωβισµένες στην ίδια την τακτική που ακολούθησαν τα προηγούµενα χρόνια, αφού αν προβούν σε αυξήσεις ασφαλίστρων για να καλύψουν τα ελλείµµατά τους, θα χάσουν πελάτες. Το τοπίο της αγοράς συµπληρώνουν εταιρείες που υπολειτουργούν, όπως εκείνη που εµφανίζεται να έχει χαρτοφυλάκιο µε µόλις 1.500 ασφαλισµένα οχήµατα.
Άλλο αρνητικό ρεκόρ είναι η µαύρη τρύπα του κλάδου. Τα λουκέτα, πέρυσι,των Ασπίς Πρόνοια και Commercial του οµίλου Ψωµιάδη επιβάρυναν µε 600 εκατ. ευρώ την ούτως ή άλλως μεγάλη µαύρη τρύπα του κλάδου, που έφτασε το 1,5 δισ. ευρώ.
Έπειτα από διορθωτικές παρεμβάσεις το άνοιγµα έπεσε τελικά τα 500 εκατ. ευρώ, αλλά παραµένει υπερδιπλάσιο του 2002 όταν ήταν µόνο 200 εκατ. ευρώ. Είτε κλείνουν κάποιες εταιρείες είτε όχι, κάθε χρόνο η αγορά εµφανίζει ζηµιές αφού ο κλάδος εισπράττει 1,5 δισ. ευρώ, αλλά έχει έξοδα και ζηµίες 1,7 δισ. ευρώ.
Τις αυξήσεις δεν θα τις γλιτώσουν οι οδηγοί ούτε το 2012 οπότε ολοκληρώνεται η προσαρµογή µε την κοινοτική οδηγία. Τότε, τα ελάχιστα όρια θα αυξηθούν για τις σωµατικές βλάβες σε ένα εκατ. ευρώ ανά θύµα και για τις υλικές ζηµιές σε ένα εκατ. ευρώ ανά ατύχηµα.
Επίσης, στις 31 Δεκεµβρίου 2012 καθιερώνεται το αυστηρό πλαίσιο του Solvency II, βάσει του οποίου αναλόγως των υποχρεώσεων και του µεγέθους των κινδύνων που έχει µια εταιρεία, υποχρεούται να αυξήσει και την κεφαλαιακή επάρκειά της. Για παράδειγµα, αν µε το Solvency I µια εταιρεία µε τζίρο 100 εκατ. ευρώ ασφάλιστρα έπρεπε να έχει κεφαλαιακή επάρκεια ίση µε το 18% (δηλαδή 18 εκατ. ευρώ), µε το Solvency II ενδέχεται να φτάσει τα 30 εκατ. ευρώ.
Πηγή: www.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου