Λιγότεροι είναι οι παθόντες από τα τροχαία ατυχήματα
σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη.
Καταγράφεται μια σταθερή μείωση των τροχαίων ατυχημάτων
Στις «επικίνδυνες» παραβάσεις εξακολουθούν να οφείλονται τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.
Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του έτους 2012, στην εδαφική αρμοδιότητα των Αστυνομικών Διευθύνσεων Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Η δημοσίευση των ετήσιων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία τόσο του αντίστοιχου περσινού έτους όσο και των ετών 2010 και 2009.
Α. Τροχαία ατυχήματα.
Στη εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας το έτος 2012 σημειώθηκαν 467 τροχαία ατυχήματα έναντι
573 που είχαν συμβεί το έτος του 2011 (μείωση 18%). Ειδικότερα σημειώθηκαν :
• 66 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 76 που είχαν συμβεί το έτος
2011 (μείωση 13 %).
• 101 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων έναντι 103
το έτος 2011 (μείωση κατά 2%).
• 300 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 394
το έτος 2011 (μείωση 24%).
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Νομών καταγράφηκαν συνολικά 681 παθόντες έναντι 849 του έτους του 2011 :
Παράλληλα παρουσιάζεται μείωση τόσο στον αριθμό των θανάσιμα τραυματισμένων όσο και στους ελαφρά τραυματίες.
Ειδικότερα καταγράφηκαν :
• 74 νεκροί έναντι 83 το έτος 2011 (μείωση 11%).
• 124 σοβαρά τραυματίες έναντι 125 το έτος 2011 (μείωση 1%).
• 483 ελαφρά τραυματίες έναντι 641 το έτος 2011(μείωση 25%).
Αναλύοντας τα αριθμητικά δεδομένα του έτους 2012 και συγκρίνοντας αυτά με τα δεδομένα του αντίστοιχου περσινού έτους, παρατηρούμε μία ουσιαστική μείωση στον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :
• Η οδήγηση από την επήρεια αλκοόλ.
• Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
• Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
• Παραβίαση προτεραιότητας.
• Υπερβολική ταχύτητα.
• Μη τήρηση αποστάσεων ασφαλείας.
• Μη τήρηση κανόνων κυκλοφορίας πεζών.
Υπογραμμίζεται ότι στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και του αριθμού των παθόντων που καταγράφεται μεταξύ των ετών 2011 και 2012 πρέπει να προστεθεί και η μείωση η οποία καταγράφηκε πέρυσι μεταξύ των ετών 2010 και 2011.
Είναι εμφανές ότι την τελευταία τριετία παρουσιάζεται - καταγράφεται μία συνεχής και σταθερή μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Περιφέρεια μας η οποία αντανακλάται βέβαια, εκτός των άλλων παραγόντων και στις συνεχείς αστυνομικές δράσεις των Υπηρεσιών Τροχαίας.
Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης.
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.
Ενδεικτικά το έτος 2012 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας
(3.542) συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν (94.182) έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν (3.189) παραβάσεις, έναντι 4.547 το προηγούμενο χρόνο.
Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και
(53.396) επικίνδυνες παραβάσεις.
Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :
30.499 για υπερβολική ταχύτητα.
6.878 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση.
5.981 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση.
2.934 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
1.527 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
333 για την παραβίαση προτεραιότητας.
399 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
2.400 για αντικανονικό προσπέρασμα.
79 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων.
1.305 για Κ.Τ.Ε.Ο.
903 για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά.
158 για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση.
Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας.
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :
• Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
• Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον
έλεγχο του οχήματος.
• Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
• Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
• Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
• Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του
αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
• Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ
πάντα κράνος.
• Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
• Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
• Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
• Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
• Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
• Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου