Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε σήμερα Τρίτη 19.03.2013 ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Μανώλης Αγγελάκας σχετικά με τα προβλήματα λειτουργίας της Μαρίνας Μεσολογγίου, το ρόλο του Λιμενικού Ταμείου Αιτωλοακαρνανίας και τις προοπτικές του όλου εγχειρήματος.
Αρχικά ο Γενικός Γραμματέας έκανε αναφορά στο ιστορικό της Μαρίνας αναφέροντας ότι αν και η σχετική σύμβαση παραχώρησης χρήσης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας υπεγράφη το Μάρτιο του 2009 ουδέποτε υλοποιήθηκε ουσιαστικά, καθώς η κοινοπραξία που πλειοδότησε δεν προσκόμισε σημαντικά έγγραφα (εγγυητικές επιστολές και άλλα). Η όλη επένδυση ανέρχεται σε 8 εκατομμύρια ευρώ ενώ μέχρι σήμερα ελάχιστα έργα έχουν γίνει. Ζητήθηκε νέα χωροθέτηση από την κοινοπραξία, η οποία αν και έγινε τον Απρίλιο του 2012, και πάλι η επένδυση δεν προχώρησε. Την ίδια στιγμή η Μαρίνα λειτουργεί, σκάφη ελλιμενίζονται και είναι άγνωστο αν αποδίδονται φόροι, και τέλη προς το κράτος, το Λιμενικό Ταμείο και το Δήμο Μεσολογγίου.
Το Λιμενικό Ταμείο Αιτωλοακαρνανίας κατέχει το 5% της Μαρίνας, είναι αυτό που δημοπράτησε το έργο τον Ιούνιο του 2007 και έχει την αρμοδιότητα να προχωρήσει τις διαδικασίες αναζητώντας τις πρόσφορες λύσεις (υπογραφή νέας σύμβασης, αποβολή της κοινοπραξίας ως έκπτωτης, αναζήτηση άλλης λύσης). Ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εκτιμώντας ότι το Λιμενικό Ταμείο δυσλειτουργεί, ζήτησε τις παραιτήσεις των μελών της Λιμενικής Επιτροπής του Λιμενικού Ταμείου Αιτωλοακαρνανίας και θα προβεί σε ανασυγκρότηση της Λιμενικής Επιτροπής.
Αναφερόμενος στα μελλοντικά βήματα αναφορικά με τη λειτουργία της Μαρίνας ο Γενικός Γραμματέας συνόψισε τα ακόλουθα:
• Το Λιμενικό Ταμείο, με τη νέα σύνθεση του, θα πρέπει να αναζητήσει άμεσα λύση στο σύνθετο πρόβλημα εξετάζοντας όλες τις πρόσφορες λύσεις. Ευχαρίστησε τα απερχόμενα μέλη της Λιμενικής Επιτροπής για τις υπηρεσίες τους.
• Ο ρόλος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης δεν είναι να προτείνει λύσεις αλλά να παρακολουθεί την εύρυθμη λειτουργία των Λιμενικών Ταμείων και όταν απαιτείται να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες. Δεν μπορούμε να είμαστε θεατές στην αδράνεια, ούτε θα δεχτούμε την παραποίηση της αλήθειας και των γεγονότων.
• Η Μαρίνα Μεσολογγίου δεν μπορεί να αποτελεί εφαλτήριο για προσωπικές στρατηγικές, ούτε να είναι αντικείμενο κομματικής αντιπαράθεσης.
• Ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης είναι στη διάθεση των βουλευτών της Αιτωλοακαρνανίας και όλων των ενδιαφερομένων φορέων για παροχή πληροφόρησης για τη Μαρίνα Μεσολογγίου, μακριά από προκαταλήψεις και διασπορά περίεργων και ψευδών ειδήσεων.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
1. Υπάρχει σήμερα σύμβαση μεταξύ της Κοινοπραξίας και του Υπουργείου Τουρισμού;
Η σύμβαση που υπεγράφη τον Ιούνιο 2007, έχει λυθεί αυτοδικαίως από τις 03.11.2009 καθώς η Κοινοπραξία δεν παρουσίασε τις απαραίτητες εγγυητικές επιστολές και δικαιολογητικά εντός 8μήνου ως όφειλε.
2. Ποιος έχει την ευθύνη για τη διαχείριση της Μαρίνας Μεσολογγίου;
Εφόσον η σύμβαση έχει λυθεί αυτοδικαίως, η διαχείριση της Μαρίνας θα έπρεπε να έχει περιέλθει στο Λιμενικό Ταμείο Αιτ/νίας το οποίο κατέχει το κρίσιμο ποσοστό 5% στη μετοχική σύνθεση. Το Λιμενικό Ταμείο, θα έπρεπε να έχει λάβει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες από το 2009 ώστε να αναζητηθεί λύση στο πρόβλημα.
3. Έχει ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης την αρμοδιότητα να ανασυγκροτεί την Λιμενική Επιτροπή;
Με βάση την παρ.3, άρθρο 12 του Β.Δ.14/19.01.1939, ο Γενικός Γραμματέας μπορεί να αντικαθιστά τα μόνιμα, διοριζόμενα και αιρετά μέλη των Λιμενικών Επιτροπών κατά τη διάρκεια της θητείας τους όταν διαπιστώνει δυσλειτουργία. Το ίδιο προκύπτει και από την παρ.6, άρθρο 13 του Νόμου 2690/99. Όλα όσα λέγονται περί αναρμοδιότητας είναι εκ του πονηρού ή από ελλειπή πληροφόρηση.
4. Έχει διαπιστωθεί δυσλειτουργία της Λιμενικής Επιτροπής του Λιμενικού Ταμείου Αιτ/νίας;
Αυτό προκύπτει από τα έγγραφα του Υπουργείου Τουρισμού (Αρ.Πρωτ. 11651/20-8-2012, Αρ.Πρωτ.719/10-10-2012), την απάντηση της Υπουργού Τουρισμού κας Όλγας Κεφαλογιάννη σε ερώτηση της Βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ κας Μαρίας Τριανταφύλλου, από έγγραφο του Δήμου Μεσολογγίου (Αρ. Απόφ.356/2012) με αίτημα για άμεση απεμπλοκή του έργου, έγγραφο του Λιμενικού Ταμείου Ναυπακτίας (Αρ. Πρωτ.23) για τη λειτουργία και τις παρεμβάσεις του Λιμενικού Ταμείου Αιτ/νίας, έγγραφο του Υπουργείου Ναυτιλίας (Αρ.Πρωτ.8312-4903/2013(28.02.2013), έγγραφο Δημάρχου Μεσολογγίου (Αρ.Πρωτ.104/07-3-2013).
Όλα καταδεικνύουν τη δυσλειτουργία που παρατηρείται.
5. Ποια είναι τα επόμενα βήματα στην υπόθεση;
• Ανασυγκρότηση του Λιμενικού Ταμείου με απόφαση Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης
• Αναζήτηση λύσης με ευθύνη του Λιμενικού Ταμείου σε συντομότατο χρονικό ορίζοντα. Οι βασικές επιλογές είναι:
Είτε
Η Υπογραφή νέας σύμβασης με τους υπάρχοντες επενδυτές της Κοινοπραξίας και η είσπραξη των οφειλόμενων μετά από οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο
Είτε
Αποβολή της Κοινοπραξίας και επαναδημοπράτηση της Μαρίνας, μέσω πλειοδοτικού διαγωνισμού.
Το Λιμενικό Ταμείο είναι εκείνο που θα λάβει τις σχετικές αποφάσεις και πρωτοβουλίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου