Η βέλτιστη λύση για τη χάραξη της επαρχιακής οδού Καλαμάτας – Ριζόμυλου ήταν το αντικείμενο σύσκεψης, που πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι υπό το Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου Μανώλη Αγγελάκα, και τη συμμετοχή του Δημάρχου Μεσσήνης Στάθη Αναστασόπουλου, του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Νικολάου Τζώρτζη, του επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Κωνσταντίνου Σπυρόπουλου και των αντιδημάρχων, Τεχνικών Υπηρεσιών Γιάννη Τσούση και Δ.Ε. Μεσσήνης Γιώργου Αθανασόπουλου.
Κατά τη σύσκεψη, που έγινε σε συνέχεια της επίσκεψης του Γενικού Γραμματέα στη Μεσσήνη, για το ίδιο θέμα, στις 10 Μαΐου, συζητήθηκαν οι παρατηρήσεις που είχε ζητήσει ο Δήμος να ληφθούν υπόψη στην οριστική μελέτη, προσαρμοσμένες, βεβαίως, στο αναπτυξιακό μοντέλο του Γ.Π.Σ. Μεσσήνης.
Ο κ. Αγγελάκας ανακοίνωσε τις οριστικές προτάσεις, που προήλθαν από τη συνεργασία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων και τους μελετητές.
Συγκεκριμένα, στην οριστική μελέτη οδοποιίας θα ληφθούν υπόψη οι ακόλουθες παρατηρήσεις:
I. Να αντικατασταθούν οι τρείς (3) τετρασκελείς ισόπεδοι κόμβοι (Ι.Κ.4, Ι.Κ.5 και Ι.Κ.6) από ισάριθμους ισόπεδους κυκλικούς κόμβους.
II. Να υποβιβαστεί η ερυθρά της αρτηρίας, όπου αυτό είναι δυνατό, σε συνδυασμό με τους ισχύοντες κανονισμούς Οδοποιίας και την ανώτατη στάθμη πλημμύρας στην περιοχή.
III. Το τμήμα της οδού που διέρχεται εντός περιοχών όπου προβλέπεται από το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Μεσσήνης, (ΦΕΚ304/ΑΑΠ/26-6-2009), η δημιουργία ζωνών Β’ κατοικίας και τουρισμού, ως επί το πλείστον εκατέρωθεν της υπό μελέτη οδού, (από κόμβο Ανάληψης έως τη γέφυρα του ποταμού Πάμισου Χ.Θ.9+000), να καταταχθεί στην ομάδα οδών Γ, λειτουργικής βαθμίδας ΙΙΙ κατά ΟΜΟΕ-ΛΚΟΔ, με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα 50 χιλ./ώρα.
IV. Για το τμήμα αυτό της οδού, (από Χ.Θ. 6+000 έως τη γέφυρα του ποταμού Πάμισου Χ.Θ. 9+000), να προσαρμοστεί η διατομή β4ν* της εγκυκλίου 41/2005 σε διατομή αστικού τύπου, με αντικατάσταση του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας με νησίδα και των πλευρικών διαμορφώσεων με πεζοδρόμια πλάτους 3,0 μ.
V. Στο τμήμα αυτό, η δυνατότητα πρόσβασης από και προς τις εκατέρωθεν ιδιοκτησίες θα καθοριστεί μέσω των πολεοδομικών μελετών που θα προκύψουν στα πλαίσια του εγκεκριμένου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Μεσσήνης.
VI. Από τη Χ.Θ.6+000 και μέχρι τον ισόπεδο κόμβο Ι.Κ.4, προς βορρά, όπου δεν προβλέπεται πολεοδόμηση, να προβλεφθεί στηθαίο ασφαλείας, στο πέρας του πεζοδρομίου.
VII. Στον ισόπεδο κυκλικό κόμβο Ι.Κ.6. να υπάρξει πρόβλεψη για μελλοντική σύνδεση με τον ισόπεδο κυκλικό κόμβο κατάληξης του συνδετήριου κλάδου Α/Κ Θουρίας (επί της υφιστάμενης Ε.Ο.82). Η σύνδεση αυτή θα συμβάλει στην εξυπηρέτηση της υπερτοπικής κυκλοφορίας, αποσυμφορώντας την ανωτέρω Ε.Ο. και τη Δυτική είσοδο Καλαμάτας, συνδέοντας ταχύτερα και ασφαλέστερα το έργο παραχώρησης με το νέο έργο.
VIII. Σύμφωνα με την Αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/2524 8-11-2012, η Χ.Θ. 0+800 του με την παρούσα ΑΕΠΟ αδειοδοτούμενου έργου, ταυτίζεται με το πέρας του υπό αδειοδότηση έργου κατασκευής του οδικού άξονα Πύλος – Ριζόμυλος (Χ.Θ. 25+709,30). Με βάση το παραπάνω, μετά τη Χ.Θ. 0+259,77, να εξεταστεί και εναλλακτική λύση σύνδεσης του παρόντος έργου με τον υπό αδειοδότηση οδικό άξονα Πύλος – Ριζόμυλος, με στόχο την όσο το δυνατό πληρέστερη ικανοποίηση των συγκοινωνιακών αναγκών της περιοχής, την επαύξηση της συνεργιστικής λειτουργίας των δύο έργων και τη μείωση του συνολικού κόστους κατασκευής τους.
Τα νέα δεδομένα θα συζητηθούν σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης, που θα συγκλιθεί άμεσα.
Κλείνοντας τη σύσκεψη, ο Γενικός Γραμματέας τόνισε ότι ο χρόνος για ένταξη και υλοποίηση του έργου είναι ελάχιστος, αφού οι πόροι προέρχονται από το ΕΣΠΑ και συνεπώς θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου