1. Δευτέρα, 22.04.2013: Άφιξη των αποστολών στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Αθήνα. Θερμή υποδοχή – καλωσόρισμα από την υπεύθυνη του σχολικού ευρωπαϊκού σχεδίου Comenius κα Αλεξάκη Σταυρούλα και τη συνοδό κα Δημάκη Ιωάννα. Ακολούθησε προγραμματισμένη επίσκεψη και ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης. Αναχώρηση για Αγρίνιο και άφιξη το βράδυ στον παλιό σταθμό των τρένων όπου ανέμεναν οικογένειες μαθητών του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου που θα φιλοξενούσαν τους επισκέπτες μαθητές των αποστολών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην πόλη μας. Από την πρώτη στιγμή υπήρξε διάχυτο το κλίμα της εγκάρδιας φιλοξενίας και της φροντίδας απέναντι στους μαθητές. Τακτοποίηση των επισκεπτών καθηγητών σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης μας.
2. Τρίτη, 23.04.2013: Μονοήμερη εκδρομή στην Αιτωλοακαρνανία με συμμετοχή μαθητών και καθηγητών του σχολείου καθώς και των φιλοξενούμενων αποστολών για μια πρώτη επαφή και γνωριμία με τις ομορφιές και την ιστορία του νομού μας.
Αναχώρηση το πρωί για τον αρχαιολογικό χώρο και το θέατρο της αρχαίας Πλευρώνας, ΒΔ του Μεσολογγίου σε προνομιακή πανοραμική θέση. Πραγματοποιήθηκε ενδιαφέρουσα ξενάγηση από δύο αρχαιολόγους. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με την εκπληκτική παρουσίαση του τραγουδιού του Παντελή Θαλασσινού «Γλωσσολαλιά» από τρεις μαθητές του σχολείου μας, την Ειρήνη Γοργολίτσα στην ερμηνεία του τραγουδιού, τον Νικολαΐδη Δημήτρη στην απαγγελία και την Στούμπου Κλεοπάτρα στην κιθάρα, καθώς και την απαγγελία του ποιήματος «Ιθάκη» του Καβάφη (μεταφρασμένο στην αγγλική γλώσσα) από την μαθήτρια Κούκουνα Κωνσταντία. Ακολούθησε επίσκεψη στο μουσείο χαρακτικής της Βάσως Κατράκη στο Αιτωλικό και στη συνέχεια ξενάγηση στο εργαστήρι του Απόστολου Κούστα, χαράκτη και πρώην μαθητή της Β. Κατράκη. Μαθητές και καθηγητές είχαν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν και να θέσουν ερωτήσεις και προβληματισμούς στον καλλιτέχνη.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η κάλυψη του οπτικοακουστικού υλικού στις επισκέψεις έγινε – αφιλοκερδώς – από τον κ. Γιαννακόπουλο Γιάννη.
Αναχώρηση για την Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου. Επίσκεψη και ξενάγηση στη Βυρωνική εταιρεία. Ολιγόλεπτη παραμονή στο λιμάνι της πόλης για ξεκούραση και στη συνέχεια αναχώρηση για Τουρλίδα και για την πόλη της Ναυπάκτου. Τρίωρη παραμονή στη Ναύπακτο για γεύμα και περπάτημα στην παραλία της πόλης. Τελικός προορισμός της μονοήμερης εκδρομής η λίμνη Τριχωνίδα. Ξεκούραση και χαλαρή συζήτηση απολαμβάνοντας το δειλινό σ’ ένα πανέμορφο ειδυλλιακό τοπίο. Δείπνο σε γνωστό εστιατόριο της περιοχής. Η βραδιά έκλεισε με μουσική και χορό.
3. Τετάρτη, 24-04-2013: Άφιξη νωρίς το πρωί όλων των εκπαιδευτικών αποστολών στο σχολείο. Ακολούθησε ξενάγηση στο χώρο του σχολείου, ενώ οι επισκέπτες μαθητές και καθηγητές είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν εργασίες και δράσεις των παιδιών και να μπουν στις τάξεις την ώρα του μαθήματος. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε συνάντηση στη βιβλιοθήκη του σχολείου όπου έγινε η προβλεπόμενη ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή και έντυπη μορφή. Παρουσίαση εργασιών όλων των αποστολών, ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων, συντονισμός και προγραμματισμός των επόμενων ενεργειών. Στη συνέχεια παρατέθηκε γεύμα σε όλα τα μέλη των αποστολών στο χώρο εστίασης του σχολείου. Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη και στο Παπαστράτειο Δημοτικό Πάρκο, ενώ δυστυχώς το Αρχαιολογικό μουσείο Αγρινίου ήταν κλειστό. Περπάτημα στους δρόμους της πόλης και δείπνο σε ταβέρνα δοκιμάζοντας τοπικές γεύσεις.
4. Πέμπτη, 25-04-2013: Αναχώρηση των αποστολών το πρωί με συνοδούς καθηγητές από το Μουσικό Σχολείο για επίσκεψη στην αρχαία Στράτο, την πρωτεύουσα των αρχαίων Ακαρνάνων. Επίσκεψη στο αρχαίο θέατρο και στα σωζόμενα μεγαλοπρεπή τείχη της. Στη συνέχεια επίσημη επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης όπου οι αποστολές των χωρών συναντήθηκαν με φορείς του Δήμου. Θερμό καλωσόρισμα από την κ. Ντίνα Κατσαρή, αντιδήμαρχο και υπεύθυνη των πολιτιστικών θεμάτων και για θέματα παιδείας στην πόλη του Αγρινίου. Προσφορά αναμνηστικών δώρων. Ελεύθερος χρόνος στο κέντρο της πόλης για περπάτημα, ξεκούραση και ψώνια. Γεύμα στο χώρο εστίασης του σχολείου. Το απόγευμα στον χώρο εκδηλώσεων του Μουσικού Σχολείου οι αποστολές παρουσίασαν παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια. Τελευταία παρουσίαση ήταν η ελληνική όπου κέρδισε το χειροκρότημα και τις εντυπώσεις όλων των παρευρισκομένων με την παρουσίαση ελληνικών τραγουδιών μέσα σε μια ιδιαίτερη εορταστική ατμόσφαιρα. Επίσης μαθητές ντυμένοι με παραδοσιακές φορεσιές χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς σε μια άψογη παρουσίαση με υπεύθυνη την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής κα Ρούλα Γιαννάκου. Η βραδιά τελείωσε με αποχαιρετιστήριο μπουφέ στο χώρο του σχολείου με τοπικά εδέσματα και σπιτικά γλυκίσματα μαγειρευμένα από τους γονείς που φιλοξένησαν τους μαθητές των αποστολών και από τους καθηγητές του σχολείου.
5. Παρασκευή, 26-04-2013: Αναχώρηση νωρίς το πρωί όλων των αποστολών για Αθήνα. Αποχαιρετισμός και ανανέωση του ραντεβού για την επόμενη συνάντηση.
Συμπεράσματα
Η πενθήμερη παραμονή των ξένων αποστολών στην πόλη μας υπήρξε πλούσια σε εμπειρίες και αναμνήσεις τόσο για μας τους καθηγητές και μαθητές του Μουσικού Σχολείου όσο και για τις ξένες αποστολές. Η φιλοξενία των επισκεπτών μαθητών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους σε οικογένειες μαθητών του Μουσικού Σχολείου υπήρξε ιδιαίτερα θερμή με έντονη φιλική διάθεση. Δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να βιώσουν από κοντά τις συνήθειες, τις νοοτροπίες, την κουλτούρα και τον πολιτισμό διαφορετικών λαών. Να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και την κριτική τους σκέψη, να αναζητήσουν κοινά σημεία και διαφορές, να ανταλλάξουν σκέψεις και προβληματισμούς, να δημιουργήσουν καινούριες φιλίες μεταξύ τους. Η καθημερινή επικοινωνία και επαφή συνέβαλε στην εξάσκηση και βελτίωση της αγγλικής γλώσσας αλλά και στη συνειδητοποίηση και κατανόηση της διαφορετικότητας των λαών. Καθημερινά οι αποστολές επισκέπτονταν το Μουσικό Σχολείο. Είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τον τρόπο λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και να μπουν μέσα στις τάξεις την ώρα του μαθήματος. Τους δόθηκε η δυνατότητα να εξοικειωθούν με ένα διαφορετικό γι’ αυτούς σχολικό περιβάλλον, να κάνουν διαπιστώσεις και συγκρίσεις και να διαμορφώσουν μια σαφή εικόνα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και ειδικότερα της λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων.
Βαθιά αποτυπωμένα σε όλους μέσα μας είναι τα θερμά λόγια όλων των αποστολών για την πολύ καλή διοργάνωση, το θαυμασμό τους για τις φυσικές ομορφιές του τόπου μας και τις αρχέγονες ρίζες του πολιτισμού μας. Εκείνο όμως που μας συγκίνησε είναι η ιδιαίτερη αναφορά τους στη ζεστασιά και την εγκάρδια φιλοξενία του ελληνικού λαού, ενός λαού που παρά τις δύσκολες στιγμές που περνάει αποζητά την ανθρώπινη επικοινωνία, την ξεγνοιασιά και δεν έχει ξεχάσει να χαμογελά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου