Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Ολυμπία Οδός: πληρώνουμε ακριβά το ‘κόψιμο’ του σιδηρόδρομου.


Χωρίς εναλλακτικό μέσο μαζικής μετακίνησης οι κοινοπραξίες των αυτοκινητοδρόμων θα κάνουν ότι θέλουν
Με αφορμή τη συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας για το θέμα της Ολυμπίας Οδού, ο Περιφερειακός Σύμβουλος της Οικολογικής Δυτικής Ελλάδας Κώστας Παπακωνσταντίνου δήλωσε:
‘Υπάρχει κοινός παρονομαστής για την πληθώρα προβλημάτων που σχετίζονται με την Ολυμπία Οδ: ο εκβιασμός από την κοινοπραξία με απολύσεις, οι καθυστερήσεις και απειλές για σταμάτημα του έργου, οι αποικιοκρατικές συμβάσεις, τα διόδια για ένα δρόμο που δεν υπάρχει, όλα’ αυτά έγιναν πραγματικότητα, επειδή εμείς δώσαμε στην κοινοπραξία το «πάνω χέρι» παραχωρώντας γη και ύδωρ στη μονοκρατορία του Ι.Χ.








Αφού καταδικάσαμε το σιδηρόδρομο σε αφανισμό, αφού αφήσαμε την ίδια την Ολυμπία Οδό να «καπελώσει» το έργο του Προαστιακού και να πάρει προτεραιότητα, πώς να μην καταλήξουμε στην εκβιαστική πολιτική της κοινοπραξίας; Αφού οι Κυβερνήσεις μεθοδικά απαξίωσαν και τελικά έκοψαν το σιδηρόδρομο από την Πελοπόννησο και μας στέρησαν το εναλλακτικό μέσο μαζικής μετακίνησης, πώς περιμέναμε να αποφύγουμε το αδιέξοδο;
Τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα στην Ηλεία όπου, αν και είναι μια περιοχή τεχνικά "εύκολη" λόγω της μορφολογίας του εδάφους (πεδινό) που διασχίζει, ο σιδηρόδρομος έχει σταματήσει και δεν υπάρχει καν προοπτική για Προαστιακό Οι κάτοικοι θα παγιδευτούν ανάμεσα στην κοινοπραξία και στα ΚΤΕΛ που, χωρίς αντίπαλο, θα χρεώνουν ότι θέλουν και θα συνεχίζουν να στοιβάζουν τους επιβάτες σαν σαρδέλες.
Με εξαίρεση λίγες φωνές –κυρίως των οικολογικών οργανώσεων και των Οικολόγων Πράσινων- οι περισσότεροι δεν αντέδρασαν όταν λαμβάνονταν οι κρίσιμες αποφάσεις για τον ενταφιασμό σιδηροδρόμου.
Επιβάλλεται να αναβαθμίσουμε τώρα το σιδηρόδρομο σε όλο το μήκος της Ολυμπίας Οδού. Χρειάζεται άμεση πολιτική δέσμευση υπέρ της παραδοσιακής γραμμής του ΟΣΕ που διέρχεται μέσα από τον αστικό ιστό και μπορεί να εξυπηρετήσει μαζικά τον πληθυσμό. Σημειώνουμε θετικά ότι ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Κατσιφάρας έχει ήδη εκφραστεί υπέρ της αξιοποίησης της γραμμής.
Η καθαρή πολιτική βούληση για στήριξη και αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, πέρα από τα οικολογικά οφέλη είναι και το βασικό διαπραγματευτικό χαρτί ώστε να μην μπορούν να γίνουν εκβιασμοί υπέρ του μονοπωλίου του ΙΧ.
.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου