Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αποτελεί πλέον καθημερινότητα
και όχι καινοτόμο υποδομή ΤΠΕ
Το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας με αριθμό πρωτοκόλλου 14880/Λ, ημερομηνία 4/2/2011 και θέμα: “Παροχή προσωπικών λογαριασμών στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο” (διαθέσιμο και σε ηλεκτρονική μορφή από τη διεύθυνσηhttp://www.minedu.gov.gr/publications/docs2011/paroxi_proswpikwn_logariasmwn_110207.pdf) αποτελεί μνημείο υποκρισίας και υποτίμησης της νοημοσύνης εκπαιδευτικών και μαθητών. Στην Ελλάδα που βιάζεται να περάσει στην Κοινωνία της Πληροφορίας, στην Ελλάδα όπου μπροστά σε ο,τιδήποτε φαντάζει σημαντικό “κολλάμε” τη λέξη “ψηφιακό”, στην Ελλάδα όπου όλοι (είτε γνωρίζουν, είτε όχι) μιλάνε για “Ψηφιακή Στρατηγική”, η δημιουργία λογαριασμών ηλεκτρονικής αλληλογραφίας παρουσιάζεται σήμερα ως καινοτόμος υποδομή ΤΠΕ, μείζονος σημασίας! Σαν να λέμε ότι η απόκτηση της δεξιότητας ανταλλαγής SMS μεταξύ μαθητών, αποτελεί πυλώνα για την είσοδο μιας χώρας στην ”Ψηφιακή Εποχή”. Κατ' αναλογία,
δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε αν σταλεί μακροσκελέστατη εγκύκλιος στα σχολεία της χώρας που να αναθέτει σε συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς τη δημιουργία ετικετών με τα στοιχεία των μαθητών, οι οποίες θα επικολλούνται στους -πιθανώς ανύπαρκτους- φοριαμούς τους!
Θα μπορούσε κανείς να συνεχίσει με αντίστοιχους και γλαφυρότερους παραλληλισμούς επί μακρόν.
Αρκεί να θυμίσουμε ότι το ίδιο εγχείρημα είχε επαναληφθεί στο πρόσφατο παρελθόν, χωρίς κανένα απολύτως όφελος για τους μαθητές. Άλλωστε, οι περισσότεροι λογαριασμοί ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ουδέποτε χρησιμοποιήθηκαν ουσιαστικά απ' τους μαθητές. Αίφνης, το Υπουργείο επανέρχεται. Σαν να αγνοεί σκόπιμα το ότι οι μαθητές και “ξέρουν να χτυπάνε τα πλήκτρα” (παλιότερη ρήση της ίδιας της Υπουργού Παιδείας) και έχουν ήδη δημιουργήσει μόνοι τους λογαριασμούς ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, τουλάχιστον όσοι απ' αυτούς τους χρειάζονται πραγματικά. Ποια, λοιπόν, η σκοπιμότητα ανάθεσης αυτής της εργασίας στους καθηγητές ΠΕ19-20; Προφανώς το Υπουργείο υιοθετεί τη λογική ότι οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής αξιοποιούνται αποτελεσματικότερα ως δακτυλογράφοι και καταχωρητές στοιχείων. Μια λογική πλήρως εναρμονισμένη με την κυρίαρχη στο Υπουργείο άποψη ότι η Πληροφορική δεν υφίσταται ως αυτόνομη επιστήμη αλλά είναι απλώς ένα “χρήσιμο εργαλείο” .
Μπροστά σ' αυτόν τον παραλογισμό, η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας:
1. Καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανακαλέσει την ως άνω εντολή και να μελετήσει το πώς θα αξιοποιηθούν επιτέλους οι υπάρχουσες υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (http://www.sch.gr): Ηλεκτρονική τάξη, Βιντεοθήκη, Εκπαιδευτικό Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα ( http://www.sch.gr/92) κ.λ.π.
2. Καλεί την Υπουργό Παιδείας να ανακοινώσει επίσημα ποια θα είναι η θέση των Πληροφορικών και της Πληροφορικής στο “Νέο Σχολείο”.
3. Καλεί, τέλος, τους Πληροφορικούς της Εκπαίδευσης να απέχουν από οποιαδήποτε δραστηριότητα υποτιμά τις γνώσεις τις δικές τους και των μαθητών τους, διασύροντας την επιστήμη της
Πληροφορικής και υποβιβάζοντας τους ανθρώπους που τη σπούδασαν σε ρόλο δακτυλογράφων.
και όχι καινοτόμο υποδομή ΤΠΕ
Το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας με αριθμό πρωτοκόλλου 14880/Λ, ημερομηνία 4/2/2011 και θέμα: “Παροχή προσωπικών λογαριασμών στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο” (διαθέσιμο και σε ηλεκτρονική μορφή από τη διεύθυνσηhttp://www.minedu.gov.gr/publications/docs2011/paroxi_proswpikwn_logariasmwn_110207.pdf) αποτελεί μνημείο υποκρισίας και υποτίμησης της νοημοσύνης εκπαιδευτικών και μαθητών. Στην Ελλάδα που βιάζεται να περάσει στην Κοινωνία της Πληροφορίας, στην Ελλάδα όπου μπροστά σε ο,τιδήποτε φαντάζει σημαντικό “κολλάμε” τη λέξη “ψηφιακό”, στην Ελλάδα όπου όλοι (είτε γνωρίζουν, είτε όχι) μιλάνε για “Ψηφιακή Στρατηγική”, η δημιουργία λογαριασμών ηλεκτρονικής αλληλογραφίας παρουσιάζεται σήμερα ως καινοτόμος υποδομή ΤΠΕ, μείζονος σημασίας! Σαν να λέμε ότι η απόκτηση της δεξιότητας ανταλλαγής SMS μεταξύ μαθητών, αποτελεί πυλώνα για την είσοδο μιας χώρας στην ”Ψηφιακή Εποχή”. Κατ' αναλογία,
δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε αν σταλεί μακροσκελέστατη εγκύκλιος στα σχολεία της χώρας που να αναθέτει σε συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς τη δημιουργία ετικετών με τα στοιχεία των μαθητών, οι οποίες θα επικολλούνται στους -πιθανώς ανύπαρκτους- φοριαμούς τους!
Θα μπορούσε κανείς να συνεχίσει με αντίστοιχους και γλαφυρότερους παραλληλισμούς επί μακρόν.
Αρκεί να θυμίσουμε ότι το ίδιο εγχείρημα είχε επαναληφθεί στο πρόσφατο παρελθόν, χωρίς κανένα απολύτως όφελος για τους μαθητές. Άλλωστε, οι περισσότεροι λογαριασμοί ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ουδέποτε χρησιμοποιήθηκαν ουσιαστικά απ' τους μαθητές. Αίφνης, το Υπουργείο επανέρχεται. Σαν να αγνοεί σκόπιμα το ότι οι μαθητές και “ξέρουν να χτυπάνε τα πλήκτρα” (παλιότερη ρήση της ίδιας της Υπουργού Παιδείας) και έχουν ήδη δημιουργήσει μόνοι τους λογαριασμούς ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, τουλάχιστον όσοι απ' αυτούς τους χρειάζονται πραγματικά. Ποια, λοιπόν, η σκοπιμότητα ανάθεσης αυτής της εργασίας στους καθηγητές ΠΕ19-20; Προφανώς το Υπουργείο υιοθετεί τη λογική ότι οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής αξιοποιούνται αποτελεσματικότερα ως δακτυλογράφοι και καταχωρητές στοιχείων. Μια λογική πλήρως εναρμονισμένη με την κυρίαρχη στο Υπουργείο άποψη ότι η Πληροφορική δεν υφίσταται ως αυτόνομη επιστήμη αλλά είναι απλώς ένα “χρήσιμο εργαλείο” .
Μπροστά σ' αυτόν τον παραλογισμό, η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας:
1. Καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανακαλέσει την ως άνω εντολή και να μελετήσει το πώς θα αξιοποιηθούν επιτέλους οι υπάρχουσες υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (http://www.sch.gr): Ηλεκτρονική τάξη, Βιντεοθήκη, Εκπαιδευτικό Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα ( http://www.sch.gr/92) κ.λ.π.
2. Καλεί την Υπουργό Παιδείας να ανακοινώσει επίσημα ποια θα είναι η θέση των Πληροφορικών και της Πληροφορικής στο “Νέο Σχολείο”.
3. Καλεί, τέλος, τους Πληροφορικούς της Εκπαίδευσης να απέχουν από οποιαδήποτε δραστηριότητα υποτιμά τις γνώσεις τις δικές τους και των μαθητών τους, διασύροντας την επιστήμη της
Πληροφορικής και υποβιβάζοντας τους ανθρώπους που τη σπούδασαν σε ρόλο δακτυλογράφων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου