Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

Γ. Βαρεμένος - Απάντηση υπουργού Οικονομικών σε ερώτηση για κατάργηση και συγχώνευση ΔΟΥ.

Η κυβέρνηση επιμένει στην απόφασή της να καταργήσει μεγάλο αριθμό Δ.Ο.Υ. και να τις συγχωνεύσει σε μία ανά πρωτεύουσα νομού. Αυτό προκύπτει από την απάντηση του υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα σε ερώτηση που είχε υποβάλει ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος, στην οποία και παρέθετε σειρά από στοιχεία που τεκμηριώνουν την εκτίμηση ότι η διατήρηση της Δ.Ο.Υ. Αγρινίου, παράλληλα με εκείνη του Μεσολογγίου, είναι αναγκαία λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που έχει ο νομός όσον αφορά τη γεωγραφική του έκταση και την κατανομή του πληθυσμού και της οικονομικής του δραστηριότητας. Απαντώντας στην ερώτηση του βουλευτή, ο υπουργός Οικονομικών αναφέρει ότι μέχρι σήμερα έχει ανασταλεί η λειτουργία 49 Δ.Ο.Υ., στις αρχές Οκτωβρίου θα ανασταλεί η λειτουργία άλλων 49, ενώ «σύντομα θα οριστικοποιηθεί το χρονοδιάγραμμα αναστολής λειτουργίας και εκείνων των Δ.Ο.Υ., στις οποίες δεν έχουν προβλεφθεί θέσεις Ελεγκτών Βεβαίωσης και Αναγκαστικής Είσπραξης των Εσόδων του Κράτους». Στο πλαίσιο αυτό, «στο μεταβατικό στάδιο μεταφέρθηκαν στη Δ.Ο.Υ. Αγρινίου τα Γραφεία του Ελέγχου και οι αρμοδιότητες του Δικαστικού των Δ.Ο.Υ. Αμφιλοχίας και Βόνιτσας», ενώ στη Δ.Ο.Υ. Αγρινίου «δεν κατανεμήθηκαν θέσεις ελεγκτών, γιατί, στο τελικό στάδιο, δεν προβλέπεται η λειτουργία πλήρους Δ.Ο.Υ. στο Αγρίνιο». Σύμφωνα με τον υπουργό, «έχει ληφθεί μέριμνα ώστε σε περιπτώσεις που ορισμένα φυσικά πρόσωπα, μη επιτηδευματίες και για όσα θέματα δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα Κ.Ε.Π., οι Προϊστάμενοι των Δ.Ο.Υ. υποδοχής και εφόσον η χιλιομετρική απόσταση είναι μεγάλη και επαρκεί το προσωπικό για την κάλυψη των αναγκών εντός της Δ.Ο.Υ., να ορίζουν κατά περιστάσεις έναν ή δύο υπαλλήλους, οι οποίοι θα παρέχουν εργασία σε χώρο που θα διατεθεί χωρίς μίσθωμα από τον οικείο Δήμο». Επίσης, «στην πορεία της αναδιοργάνωσης θα αποφασισθεί η πιθανότητα να λειτουργήσει Γραφείο της Δ.Ο.Υ. υποδοχής σε ορισμένες απομακρυσμένες περιοχές που παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες» και για τον σκοπό αυτόν «έχει συσταθεί και λειτουργεί ειδική γνωμοδοτική επιτροπή». Ο Γ. Βαρεμένος σχολίασε σχετικά: «Επιμένω ότι η κάθε αναδιάρθρωση των φορολογικών υπηρεσιών, όπως και του Δημοσίου γενικότερα, οφείλει πρωτίστως να εξασφαλίζει υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών προς τους πολίτες. Και με αυτή την έννοια, οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο πρέπει να λάβουν υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής, όπως ήδη γίνεται -και σωστά- για τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και για τον νησιωτικό χώρο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου