ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ
30ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΤΡΑΣ 2011 - ΘΕΣΜΟΣ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ
ΘΕΑΤΡΟ ΖΗΝΑ
ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΟΥΣ «ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ»
ΡΩΜΑΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Δευτέρα 1, Τρίτη 2 Αυγούστου 2011 - 21:30
ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ 30ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΤΡΑΣ 2011 - ΘΕΣΜΟΣ ΑΡΧΑΙΟΥ
Η «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη μπορεί να φαίνεται η πιο αθυρόστομη κωμωδία του, με την πιο ανοιχτόκαρδη αμεσότητα των όρων, κι όμως δεν μπορεί γι’ αυτό να χαρακτηριστεί για ανήθικη. Τουναντίον είναι ένα υπέροχο μάθημα πατριωτισμού και ανθρωπιάς. Είναι θερμό κήρυγμα ειρήνης κι αδέρφωσης μεταξύ των Ελλήνων - και παραπέρα μεταξύ όλων των λαών της γης.
Μολονότι ο μύθος είναι πλάσμα της φαντασίας εξωπραγματικό κι απίθανο, η πορεία του συντελείται με την πιο αβίαστη φυσικότητα κι αληθοφάνεια. Η ψυχολογία των ηρώων, οι λόγοι τους και τα έργα τους δεν έχουνε τίποτα το αδικαιολόγητο. Ο Αριστοφάνης, όσο κανένας άλλος ποιητής του παλιού καιρού, γνώρισε κι απόδωσε με πολλή σοφία και τέχνη την ψυχή των γυναικών του λαού - των νοικοκυράδων.
Η «Λυσιστράτη» από την άποψη της συνθετικής τελειότητας και της ισορροπίας μέσων και σκοπού μπορεί να σταθεί δίπλα στο σοφόκλειο δράμα. Η σκηνή του όρκου των γυναικών, του ερωτικού παιχνιδιού Μυρρίνης - Κινησία, της λιποψυχίας των αντάρτισσων και στο τέλος η θαυμαστή νουθεσία της Λυσιστράτης προς τους εμπόλεμους Αθηναίους και Σπαρτιάτες, είναι από τα πιο αριστουργηματικά κατορθώματα του δημιουργικού Λόγου.
Ο Αριστοφάνης σ’ όλα του τα έργα κάνει πολιτική. Γκρεμιστής των «κακώς κειμένων» και δάσκαλος του σωστού. Αλλά στη «Λυσιστράτη», που παίχτηκε
στα 411 π.Χ. ο σκοπός του (η ειρήνη) ξεπερνάει τα όρια της πρώτης ανάγκης του λαού για προκοπή και γίνεται ανάγκη σωτηρίας της πατρίδας. Η αθηναϊκή πολιτεία, είχε άμεση ανάγκη να σταματήσει ο πόλεμος, γιατί αργά η γρήγορα, θα τον έχανε - και μαζί με την Αθήνα θα χανότανε όλος ο έως τότε ελληνικός πολιτισμός. Είχε προηγηθεί η σικελική καταστροφή, η οχύρωση της Δεκέλειας από τους Σπαρτιάτες, η αποστασία των συμμάχων ―όλα τούτα με την προδοσία του Αλκιβιάδη - κι ο λαός ήθελε την ειρήνη. Έτσι το κήρυγμα της Λυσιστράτης δεν είτανε καθόλου ανεδαφικό παρά επίκαιρο και καλοδεχούμενο κάθε καιρό.
ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Η Λυσιστράτη διδάχτηκε το 411 π.Χ. στα Λήναια από τον Καλλίστρατο. Η Αθήνα μέτραγε ήδη είκοσι χρόνια πολέμου – ο Πελοποννησιακός πόλεμος ξεκίνησε το 431 π.Χ. .– και ο Αριστοφάνης, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τι σημαίνει πόλεμος, δίνει με ευφυή τρόπο το δικό του ειρηνικό στίγμα. Με όπλα του το εύρημα της σεξουαλικής απεργίας, την ανελέητη σάτιρα και μια γλώσσα ευρηματική όσο και αθυρόστομη, καταδικάζει τον πόλεμο και προβάλλει την ανάγκη για πανελλήνια ενότητα. Ερωτικά τεχνάσματα, κωμικές παρεξηγήσεις και πληθωρική δράση συνθέτουν μια απολαυστική κωμωδία όπου η γυναικεία εξυπνάδα αναδεικνύεται η κινητήρια δύναμη που θα οδηγήσει στη συμφιλίωση.
Περίληψη
Στην Αθήνα, την εποχή του Πελοποννησιακού πολέμου, οι γυναίκες αγανακτισμένες με την διαρκή απουσία των αντρών και τα δεινά του πολέμου αναλαμβάνουν δράση. Η Λυσιστράτη, δαιμόνια Αθηναία, παίρνει την πρωτοβουλία. Συγκεντρώνει μυστικά γυναίκες από όλη την Ελλάδα, ανάμεσα τους και η Σπαρτιάτισσα Λαμπιτώ, και τις πείθει να απέχουν από τα «συζυγικά καθηκόντα» τους για να αναγκάσουν τους άντρες να τερματίσουν τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Το σχέδιο της περιλαμβάνει και
την κατάληψη της Ακρόπολης από τις γυναίκες της Αθήνας, όπου φυλάσσονται τα χρήματα της Αθηναϊκής Ηγεμονίας που χρηματοδοτούν τον πόλεμο. Οι Αθηναίες, κλεισμένες στην Ακρόπολη, δεν παραδίδονται παρά τις προσπάθειες του Πρόβουλου και άλλων αντρών αν και κάποιες προσπαθούν με διάφορα τεχνάσματα και δικαιολογίες να αυτομολήσουν… έστω και για λίγο. Η ερωτική απεργία όμως καλά κρατεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Μυρρίνη που προκαλεί ερωτικά τον άντρα της Κινησία αλλά τον αφήνει στο τέλος στα κρύα του λουτρού. Οι άντρες είναι απελπισμένοι από την ερωτική στέρηση. Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στην υπόλοιπη
Ελλάδα και όταν απεσταλμένοι από τη Σπάρτη ζητούν διαπραγματεύσεις μία λύση μόνο απομένει: να γίνει αυτό που θέλουν οι γυναίκες!
Η πολυτάραχη περίοδος της "Λυσιστράτης"
Τα γεγονότα της μεγάλης αθηναϊκής εκστρατείας στη Σικελία (αρχές Αυγούστου του 415 - μέσα Σεπτεμβρίου του 413 π.Χ.) υπήρξαν για την Αθήνα η αρχή του τέλους. Όταν το φθινόπωρο του 413 π.Χ. το δεύτερο εκστρατευτικό σώμα των Αθηναίων στη Σικελία συνετρίβη, η Αθήνα έχασε τις ισχυρότερες στρατιωτικές μονάδες της, σχεδόν ολόκληρο το στόλο της και τους ικανότερους στρατηγούς της. Όσοι από τους Αθηναίους στρατιώτες δεν σκοτώθηκαν πουλήθηκαν ως δούλοι ή δεινοπαθούσαν στα λατομεία των Συρακουσών.
Συγχρόνως οι Σπαρτιάτες και οι σύμμαχοί τους εισέβαλαν στην Αττική και οχύρωσαν τη Δεκέλεια –20 χιλιόμετρα έξω από την Αθήνα–, όπως τους είχε συμβουλεύσει ο Αλκιβιάδης. Οι συνέπειες θα είναι καταστρεπτικές για την Αθήνα: η πόλη θα στερηθεί οριστικά την ύπαιθρό της και η εισαγωγή σιτηρών και κτηνοτροφικών προϊόντων από την Εύβοια θα πραγματοποιείται στο εξής μόνο με πλοία. Τα μεταλλεία του Λαυρίου θα κλείσουν και οι δούλοι που εργάζονταν σ’ αυτά θα δραπετεύσουν.
Αν και οι περισσότεροι σύμμαχοι είχαν εγκαταλείψει τους Αθηναίους, η Αθήνα συνέχιζε τον πόλεμο με εκπληκτικό σθένος. Οι Σπαρτιάτες, με τη συμβουλή του Αλκιβιάδη, αναζήτησαν συμμαχία με τους Πέρσες.
Την ίδια ώρα η Αθήνα μαστιζόταν από εσωτερικές διαμάχες. Η ήττα της στη Σικελία χρεώθηκε στους δημοκρατικούς, οι οποίοι αποφάσισαν να περιορίσουν τα δικαιώματά τους στη λήψη αποφάσεων. Το χειμώνα του 413 π.Χ. εξελέγη μια επιτροπή από δέκα άνδρες, τους προβούλους, οι οποίοι έλεγχαν τις εισηγήσεις που υποβάλλονταν στην Εκκλησία του Δήμου. Η συνθήκη αυτή αποτέλεσε το πρώτο βήμα περιορισμού της δημοκρατίας και προλείανε το έδαφος για την εξέγερση των ολιγαρχικών το 411 π.Χ.
Η ίδρυση πολιτικών συνδέσμων (εταιρειών), που ακολούθησε, διαμόρφωσε στην Αθήνα έντονο κλίμα αβεβαιότητας και τρόμου. Κανένας δεν τολμούσε να εκφράσει ελεύθερα τη γνώμη του, θεωρώντας πολύ πιθανόν ο συνομιλητής του να είναι μέλος των ολιγαρχικών συνδέσμων. Ο φόβος κρατούσε τους πολίτες σιωπηλούς, αφού όποιος έφερνε αντιρρήσεις δολοφονούνταν με ύπουλο τρόπο, και ο δράστης, ακόμη και αν ήταν γνωστός, έμενε ατιμώρητος.
Η Εκκλησία του Δήμου αποδυναμώθηκε. Το σύστημα που διαμορφώθηκε βασιζόταν στις προσωπικές διασυνδέσεις και προέβλεπε Βουλή τετρακοσίων ανδρών.
Το ολιγαρχικό πολίτευμα επικράτησε για λίγο, ωστόσο η δημοκρατία επέστρεψε εκ νέου και οι ηγέτες των ολιγαρχικών θανατώθηκαν ή εξορίστηκαν στη Σπάρτη.
Ο Θύμιος Καρακατσάνης ντύνεται για τρίτη φορά Λυσιστράτη. Φέτος μαζί 6 κωμικοί φιλοδοξούν να δημιουργήσουν ένα μεγάλο θεατρικό γεγονός.
Η Λυσιστράτη σε σκηνοθεσία του Θύμιου Καρακατσάνη, σε μετάφραση του θεατρανρθώπου Κώστα Γεωργουσόπουλου, σκηνικά – κοστούμια της Ρένα Γεωργιάδου, Χορογραφίες του Δημήτρη Παπάζογλου και μουσική του μεγάλου συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλου.
Μια ομάδα που σίγουρα συναντήθηκε για να προσφέρει τέχνη, γέλιο και προβληματισμό. Ένας μεγάλος θίασος κοντά μας.
Λυσιστράτη: Θύμιος Καρακατσάνης
Μυρίνη: Βασίλης Τσιβιλίκας
Κλεονίκη: Βάσια Τριφύλλη
Κινησίας: Γιώργος Παρτσαλάκης
Πρόβουλος: ο Γιώργος Κωνστανίνου
και Λαμπιτώ ο Κώστας Βουτσάς
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρη
Σκηνοθεσία: Θύμιου Καρακατσάνη
Moυσική: Γιάννη Μαρκόπουλου
Σκηνικά - Κοστούμια: Ρένας Γεωργιάδου
Χορογραφίες: Δημήτρη Παπάζογλου
Φωτισμοί: Ηλίας Βακάκης
Bοηθός Σκηνοθέτη: Mαρία Συκιανάκη
Συμμετέχουν : Ιωσηφίδης Ιωσήφ, Χάρης Αρώνης, Μαρία Συκιανάκη, Θεοδώρα Βουτσά, Φίλιππος Φιλόγλου, Γιάννης Γούτης, Νίκος Δροσάκης, Μαρία Μαλλούχου, Γεωργία Βασιλοπούλου, Ειρήνη Καζάκου, Γκέλη Γιακουμάκη και ο Κωνσταντίνος Κυριακού.
Ώρα έναρξης: 21.30
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική Είσοδος 22€,
Φοιτητικό/ΑΝΩ ΤΩΝ 65/ΑΝΕΡΓΟΙ/ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ/ΑΜΕΑ €17
Παιδικό/Μαθητικό ΜΕΙΩΜΕΝΟ €15
ΙΣΧΥΟΥΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ, ΟΓΑ ΚΑΙ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ
Οι Δικαιούχοι των εισιτηρίων των €15 και €17 πρέπει να έχουν την ανάλογη πιστοποίηση (εφόσον είναι απαραίτητη) τόσο κατά την αγορά των εισιτηρίων όσο και κατά την είσοδο τους στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών. Τα εισιτήρια των €15 θα διατίθενται μόνο από τα γραφεία του Φεστιβάλ Πάτρας Πατρέως 14 1ος Όροφος.
Τα εισιτήρια θα τεθούν στην κυκλοφορία από την Δευτέρα 26 Ιουλίου 2011.
Εισιτήρια προπωλούνται:
- Στο Αρχαίο Ωδείο την ημέρα της παράστασης, ώρες 6-10μμ, 2610 220829-275070-276207
- Στο κατάστημα DISCOVER-ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ Πατρέως 30, 2610 624916
- Στο κατάστημα ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ Αγίου Νικολάου 32, 2610 277396
- Στο κατάστημα Bata Μαιζώνος 58, 2610 279200
- Στο κατάστημα Music Station Ρήγα Φεραίου 34, 2610 222411
- Στα Γραφεία του Φεστιβάλ Πάτρας Πατρέως 14-Α' Όροφος, 2610 279866, 6977347098
30ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΤΡΑΣ 2011 - ΘΕΣΜΟΣ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ
ΘΕΑΤΡΟ ΖΗΝΑ
ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΟΥΣ «ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ»
ΡΩΜΑΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Δευτέρα 1, Τρίτη 2 Αυγούστου 2011 - 21:30
ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ 30ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΤΡΑΣ 2011 - ΘΕΣΜΟΣ ΑΡΧΑΙΟΥ
Η «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη μπορεί να φαίνεται η πιο αθυρόστομη κωμωδία του, με την πιο ανοιχτόκαρδη αμεσότητα των όρων, κι όμως δεν μπορεί γι’ αυτό να χαρακτηριστεί για ανήθικη. Τουναντίον είναι ένα υπέροχο μάθημα πατριωτισμού και ανθρωπιάς. Είναι θερμό κήρυγμα ειρήνης κι αδέρφωσης μεταξύ των Ελλήνων - και παραπέρα μεταξύ όλων των λαών της γης.
Μολονότι ο μύθος είναι πλάσμα της φαντασίας εξωπραγματικό κι απίθανο, η πορεία του συντελείται με την πιο αβίαστη φυσικότητα κι αληθοφάνεια. Η ψυχολογία των ηρώων, οι λόγοι τους και τα έργα τους δεν έχουνε τίποτα το αδικαιολόγητο. Ο Αριστοφάνης, όσο κανένας άλλος ποιητής του παλιού καιρού, γνώρισε κι απόδωσε με πολλή σοφία και τέχνη την ψυχή των γυναικών του λαού - των νοικοκυράδων.
Η «Λυσιστράτη» από την άποψη της συνθετικής τελειότητας και της ισορροπίας μέσων και σκοπού μπορεί να σταθεί δίπλα στο σοφόκλειο δράμα. Η σκηνή του όρκου των γυναικών, του ερωτικού παιχνιδιού Μυρρίνης - Κινησία, της λιποψυχίας των αντάρτισσων και στο τέλος η θαυμαστή νουθεσία της Λυσιστράτης προς τους εμπόλεμους Αθηναίους και Σπαρτιάτες, είναι από τα πιο αριστουργηματικά κατορθώματα του δημιουργικού Λόγου.
Ο Αριστοφάνης σ’ όλα του τα έργα κάνει πολιτική. Γκρεμιστής των «κακώς κειμένων» και δάσκαλος του σωστού. Αλλά στη «Λυσιστράτη», που παίχτηκε
στα 411 π.Χ. ο σκοπός του (η ειρήνη) ξεπερνάει τα όρια της πρώτης ανάγκης του λαού για προκοπή και γίνεται ανάγκη σωτηρίας της πατρίδας. Η αθηναϊκή πολιτεία, είχε άμεση ανάγκη να σταματήσει ο πόλεμος, γιατί αργά η γρήγορα, θα τον έχανε - και μαζί με την Αθήνα θα χανότανε όλος ο έως τότε ελληνικός πολιτισμός. Είχε προηγηθεί η σικελική καταστροφή, η οχύρωση της Δεκέλειας από τους Σπαρτιάτες, η αποστασία των συμμάχων ―όλα τούτα με την προδοσία του Αλκιβιάδη - κι ο λαός ήθελε την ειρήνη. Έτσι το κήρυγμα της Λυσιστράτης δεν είτανε καθόλου ανεδαφικό παρά επίκαιρο και καλοδεχούμενο κάθε καιρό.
ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Η Λυσιστράτη διδάχτηκε το 411 π.Χ. στα Λήναια από τον Καλλίστρατο. Η Αθήνα μέτραγε ήδη είκοσι χρόνια πολέμου – ο Πελοποννησιακός πόλεμος ξεκίνησε το 431 π.Χ. .– και ο Αριστοφάνης, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τι σημαίνει πόλεμος, δίνει με ευφυή τρόπο το δικό του ειρηνικό στίγμα. Με όπλα του το εύρημα της σεξουαλικής απεργίας, την ανελέητη σάτιρα και μια γλώσσα ευρηματική όσο και αθυρόστομη, καταδικάζει τον πόλεμο και προβάλλει την ανάγκη για πανελλήνια ενότητα. Ερωτικά τεχνάσματα, κωμικές παρεξηγήσεις και πληθωρική δράση συνθέτουν μια απολαυστική κωμωδία όπου η γυναικεία εξυπνάδα αναδεικνύεται η κινητήρια δύναμη που θα οδηγήσει στη συμφιλίωση.
Περίληψη
Στην Αθήνα, την εποχή του Πελοποννησιακού πολέμου, οι γυναίκες αγανακτισμένες με την διαρκή απουσία των αντρών και τα δεινά του πολέμου αναλαμβάνουν δράση. Η Λυσιστράτη, δαιμόνια Αθηναία, παίρνει την πρωτοβουλία. Συγκεντρώνει μυστικά γυναίκες από όλη την Ελλάδα, ανάμεσα τους και η Σπαρτιάτισσα Λαμπιτώ, και τις πείθει να απέχουν από τα «συζυγικά καθηκόντα» τους για να αναγκάσουν τους άντρες να τερματίσουν τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Το σχέδιο της περιλαμβάνει και
την κατάληψη της Ακρόπολης από τις γυναίκες της Αθήνας, όπου φυλάσσονται τα χρήματα της Αθηναϊκής Ηγεμονίας που χρηματοδοτούν τον πόλεμο. Οι Αθηναίες, κλεισμένες στην Ακρόπολη, δεν παραδίδονται παρά τις προσπάθειες του Πρόβουλου και άλλων αντρών αν και κάποιες προσπαθούν με διάφορα τεχνάσματα και δικαιολογίες να αυτομολήσουν… έστω και για λίγο. Η ερωτική απεργία όμως καλά κρατεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Μυρρίνη που προκαλεί ερωτικά τον άντρα της Κινησία αλλά τον αφήνει στο τέλος στα κρύα του λουτρού. Οι άντρες είναι απελπισμένοι από την ερωτική στέρηση. Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στην υπόλοιπη
Ελλάδα και όταν απεσταλμένοι από τη Σπάρτη ζητούν διαπραγματεύσεις μία λύση μόνο απομένει: να γίνει αυτό που θέλουν οι γυναίκες!
Η πολυτάραχη περίοδος της "Λυσιστράτης"
Τα γεγονότα της μεγάλης αθηναϊκής εκστρατείας στη Σικελία (αρχές Αυγούστου του 415 - μέσα Σεπτεμβρίου του 413 π.Χ.) υπήρξαν για την Αθήνα η αρχή του τέλους. Όταν το φθινόπωρο του 413 π.Χ. το δεύτερο εκστρατευτικό σώμα των Αθηναίων στη Σικελία συνετρίβη, η Αθήνα έχασε τις ισχυρότερες στρατιωτικές μονάδες της, σχεδόν ολόκληρο το στόλο της και τους ικανότερους στρατηγούς της. Όσοι από τους Αθηναίους στρατιώτες δεν σκοτώθηκαν πουλήθηκαν ως δούλοι ή δεινοπαθούσαν στα λατομεία των Συρακουσών.
Συγχρόνως οι Σπαρτιάτες και οι σύμμαχοί τους εισέβαλαν στην Αττική και οχύρωσαν τη Δεκέλεια –20 χιλιόμετρα έξω από την Αθήνα–, όπως τους είχε συμβουλεύσει ο Αλκιβιάδης. Οι συνέπειες θα είναι καταστρεπτικές για την Αθήνα: η πόλη θα στερηθεί οριστικά την ύπαιθρό της και η εισαγωγή σιτηρών και κτηνοτροφικών προϊόντων από την Εύβοια θα πραγματοποιείται στο εξής μόνο με πλοία. Τα μεταλλεία του Λαυρίου θα κλείσουν και οι δούλοι που εργάζονταν σ’ αυτά θα δραπετεύσουν.
Αν και οι περισσότεροι σύμμαχοι είχαν εγκαταλείψει τους Αθηναίους, η Αθήνα συνέχιζε τον πόλεμο με εκπληκτικό σθένος. Οι Σπαρτιάτες, με τη συμβουλή του Αλκιβιάδη, αναζήτησαν συμμαχία με τους Πέρσες.
Την ίδια ώρα η Αθήνα μαστιζόταν από εσωτερικές διαμάχες. Η ήττα της στη Σικελία χρεώθηκε στους δημοκρατικούς, οι οποίοι αποφάσισαν να περιορίσουν τα δικαιώματά τους στη λήψη αποφάσεων. Το χειμώνα του 413 π.Χ. εξελέγη μια επιτροπή από δέκα άνδρες, τους προβούλους, οι οποίοι έλεγχαν τις εισηγήσεις που υποβάλλονταν στην Εκκλησία του Δήμου. Η συνθήκη αυτή αποτέλεσε το πρώτο βήμα περιορισμού της δημοκρατίας και προλείανε το έδαφος για την εξέγερση των ολιγαρχικών το 411 π.Χ.
Η ίδρυση πολιτικών συνδέσμων (εταιρειών), που ακολούθησε, διαμόρφωσε στην Αθήνα έντονο κλίμα αβεβαιότητας και τρόμου. Κανένας δεν τολμούσε να εκφράσει ελεύθερα τη γνώμη του, θεωρώντας πολύ πιθανόν ο συνομιλητής του να είναι μέλος των ολιγαρχικών συνδέσμων. Ο φόβος κρατούσε τους πολίτες σιωπηλούς, αφού όποιος έφερνε αντιρρήσεις δολοφονούνταν με ύπουλο τρόπο, και ο δράστης, ακόμη και αν ήταν γνωστός, έμενε ατιμώρητος.
Η Εκκλησία του Δήμου αποδυναμώθηκε. Το σύστημα που διαμορφώθηκε βασιζόταν στις προσωπικές διασυνδέσεις και προέβλεπε Βουλή τετρακοσίων ανδρών.
Το ολιγαρχικό πολίτευμα επικράτησε για λίγο, ωστόσο η δημοκρατία επέστρεψε εκ νέου και οι ηγέτες των ολιγαρχικών θανατώθηκαν ή εξορίστηκαν στη Σπάρτη.
Ο Θύμιος Καρακατσάνης ντύνεται για τρίτη φορά Λυσιστράτη. Φέτος μαζί 6 κωμικοί φιλοδοξούν να δημιουργήσουν ένα μεγάλο θεατρικό γεγονός.
Η Λυσιστράτη σε σκηνοθεσία του Θύμιου Καρακατσάνη, σε μετάφραση του θεατρανρθώπου Κώστα Γεωργουσόπουλου, σκηνικά – κοστούμια της Ρένα Γεωργιάδου, Χορογραφίες του Δημήτρη Παπάζογλου και μουσική του μεγάλου συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλου.
Μια ομάδα που σίγουρα συναντήθηκε για να προσφέρει τέχνη, γέλιο και προβληματισμό. Ένας μεγάλος θίασος κοντά μας.
Λυσιστράτη: Θύμιος Καρακατσάνης
Μυρίνη: Βασίλης Τσιβιλίκας
Κλεονίκη: Βάσια Τριφύλλη
Κινησίας: Γιώργος Παρτσαλάκης
Πρόβουλος: ο Γιώργος Κωνστανίνου
και Λαμπιτώ ο Κώστας Βουτσάς
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρη
Σκηνοθεσία: Θύμιου Καρακατσάνη
Moυσική: Γιάννη Μαρκόπουλου
Σκηνικά - Κοστούμια: Ρένας Γεωργιάδου
Χορογραφίες: Δημήτρη Παπάζογλου
Φωτισμοί: Ηλίας Βακάκης
Bοηθός Σκηνοθέτη: Mαρία Συκιανάκη
Συμμετέχουν : Ιωσηφίδης Ιωσήφ, Χάρης Αρώνης, Μαρία Συκιανάκη, Θεοδώρα Βουτσά, Φίλιππος Φιλόγλου, Γιάννης Γούτης, Νίκος Δροσάκης, Μαρία Μαλλούχου, Γεωργία Βασιλοπούλου, Ειρήνη Καζάκου, Γκέλη Γιακουμάκη και ο Κωνσταντίνος Κυριακού.
Ώρα έναρξης: 21.30
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική Είσοδος 22€,
Φοιτητικό/ΑΝΩ ΤΩΝ 65/ΑΝΕΡΓΟΙ/ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ/ΑΜΕΑ €17
Παιδικό/Μαθητικό ΜΕΙΩΜΕΝΟ €15
ΙΣΧΥΟΥΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ, ΟΓΑ ΚΑΙ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ
Οι Δικαιούχοι των εισιτηρίων των €15 και €17 πρέπει να έχουν την ανάλογη πιστοποίηση (εφόσον είναι απαραίτητη) τόσο κατά την αγορά των εισιτηρίων όσο και κατά την είσοδο τους στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών. Τα εισιτήρια των €15 θα διατίθενται μόνο από τα γραφεία του Φεστιβάλ Πάτρας Πατρέως 14 1ος Όροφος.
Τα εισιτήρια θα τεθούν στην κυκλοφορία από την Δευτέρα 26 Ιουλίου 2011.
Εισιτήρια προπωλούνται:
- Στο Αρχαίο Ωδείο την ημέρα της παράστασης, ώρες 6-10μμ, 2610 220829-275070-276207
- Στο κατάστημα DISCOVER-ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ Πατρέως 30, 2610 624916
- Στο κατάστημα ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ Αγίου Νικολάου 32, 2610 277396
- Στο κατάστημα Bata Μαιζώνος 58, 2610 279200
- Στο κατάστημα Music Station Ρήγα Φεραίου 34, 2610 222411
- Στα Γραφεία του Φεστιβάλ Πάτρας Πατρέως 14-Α' Όροφος, 2610 279866, 6977347098
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου