Τρίτη 11 Μαΐου 2010

600 - 800 εκατ. ευρώ από την ανάπτυξη του θαλασσίου τουρισμού


Με οργανωμένες κινήσεις προχωρά η κυβέρνηση στην ανάπτυξη του τουρισμού, ώστε να εισρεύσει πλήθος και συνάλλαγμα. Αυτή την φορά, η Υπ. Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λ. Κατσέλη ανακοίνωσε ότι πρόκειται να προχωρήσει στην διαδικασία άρσης των αντικινήτρων στον τομέα του γιότινγκ και ότι σύντομα θα αποκατασταθούν όλες οι στρεβλώσεις στον θαλάσσιο τουρισμό.









Έτσι, η απελευθέρωση των υπηρεσιών θα φέρει «φρέσκο» συνάλλαγμα, που θα ξεπεράσει σε πρώτη φάση τα 600 - 800 εκατ. ευρώ, δήλωσε η Υπουργός και συνέχισε πως πρέπει να εκμεταλλευτούμε τον θαλάσσιο πλούτο σε συνδυασμό με τα υψηλά ποσοστά ηλιοφάνειας και να καταστεί η Ελλάδα ιδανικός προορισμός για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων θαλάσσιου τουρισμού.
Στον σχεδιασμό του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, που αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες, περιλαμβάνονται η απλοποίηση διαδικασιών - εσωτερική και υπηρεσιακή διακίνηση εγγράφων (ο πολίτης θα έχει να κάνει μόνο με ένα γραφείο - υπηρεσία), η ταχύτερη διεκπεραίωση, η μηχανοργάνωση μητρώου - αρχείων - απαιτούμενων εγγράφων - δικαιολογητικών - αδειών, ο καθορισμός σαφέστατων όρων και προϋποθέσεων για τον διαχωρισμό των σκαφών σε επαγγελματικά και μη, καθώς και ο διαφανής και αντικειμενικός τρόπος ελέγχου. Επίσης, ο καθορισμός ελάχιστου επιπέδου εκπαίδευσης για την απόκτηση άδειας χειριστού σκάφους αναψυχής, η διαδικασία απόσυρσης και αποχαρακτηρισμού του σκάφους αναψυχής, η διόρθωση και ηεπικαιροποίηση της νομοθεσίας για τις ναυτιλιακές εταιρείες πλοίων αναψυχής (NEPA) (όπως το άρθρο 27, όπου ο προβλεπόμενος χρόνος των έξι (6) μηνών για την αυτοδίκαιη λύση δεν επαρκεί για τη ναυπήγηση σκάφους), η λειτουργία - επάνδρωση ημερόπλοιων και η διαδικασία εκτέλεσης θαλάσσιων εκδρομών και περιηγητικών ταξιδιών.
Οσον αφορά τις μαρίνες και τις υποδομές οι υπηρεσίες, η Υπουργός δήλωσε πως έχουν προχωρήσει στην καταγραφή των υπαρχουσών μαρίνων καθώς και του θεσμικού πλαισίου που τις διέπει και μελετάται η εκπόνηση μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης τουριστικών λιμενικών υποδομών στη χώρα.
Επισημαίνεται επίσης ότι ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων έχει εισηγηθεί στην αρμόδια επιτροπή του θαλάσσιου τουρισμού, η Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού. Μάλιστα, ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ κ. Αντώνης Στελλιάτος προτείνει για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των σκαφών αναψυχής, τη σύσταση διεύθυνσης θαλάσσιου τουρισμού, η οποία να χειρίζεται «αυτοτελώς, εμπεριστατωμένα, με την αρμόζουσα σοβαρότητα και την απαραίτητη στελέχωση και διάρθρωση, όλα τα ζητήματα που διέπουν τον κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού». Επίσης, προτείνεται η σύσταση μόνιμης Επιτροπής Θαλάσσιου Τουρισμού, που θα έχει αρμοδιότητα για την «αναλυτική επεξεργασία προτάσεων για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, την ποιοτική αναβάθμιση του θαλάσσιου τουρισμού, την οικονομική ανάπτυξη του κλάδου προς όφελος της εθνικής οικονομίας, την πρόβλεψη για την αποφυγή καταστάσεων κρίσεων στον θαλάσσιο τουρισμό αλλά και τη διαχείριση αυτών υπό τη μορφή προτάσεων προς το αρμόδιο υπουργείο».

Μέτρα για την ενίσχυση των σκαφών αναψυχής
Τα μέτρα που αναμένεται να ανακοινωθούν τις προσεχείς ημέρες για την ενίσχυση των σκαφών αναψυχής, αφορούν:
- Την τροποποίηση των κατωτάτων ανά πενταετία ορίων ημερών ναύλωσης των σκαφών αναψυχής.
- Τη διευκόλυνση διαδικασιών για την απόκτηση άδειας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής με σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης.
- Την επανεξέταση των οργανικών συνθέσεων των επαγγελματικών σκαφών.
- Την αναγνώριση της συλλογικής σύμβασης εργασίας μεταξύ της ΕΠΕΣΤ και της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών Σκαφών.
- Την τακτοποίηση με φιλικό διακανονισμό των δικαστικών εκκρεμοτήτων των πλοιοκτητριών εταιρειών επαγγελματικών πλοίων αναψυχής με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.
- Την επανεξέταση των συνθηκών απαγόρευσης απόπλου.
- Την επανεξέταση και την τακτοποίηση της εκκρεμότητας, όσον αφορά τον υπολογισμό των ημερών ναύλωσης, που πραγματοποιούνται έξω από την ελληνική Επικράτεια, από πλοία που ανήκουν σε εταιρείες που έχουν άλλη νομική μορφή πλην ΝΕΠΑ, δηλαδή ανωνύμων εταιρειών και ΕΠΕ.
- Τη δυνατότητα ανανέωσης των αδειών επαγγελματικών τουριστικών σκαφών, των οποίων οι άδειες έληξαν και δεν ανανεώθηκαν έγκαιρα.
- Τη χρησιμοποίηση πληρωμάτων των πλοίων για τις εργασίες συντήρησης των σκαφών.
- Την προτεραιότητα εισόδου και ελλιμενισμού των επαγγελματικών σκαφών στα διάφορα λιμάνια της χώρας.
- Την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των ναυτικών των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.
- Την υπαγωγή του κλάδου σε αναπτυξιακούς νόμους.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου