Ανοδικά κινείται η τιμή των υγρών καυσίμων επιβαρύνοντας περαιτέρω τον οικογενειακό προϋπολογισμό ενώ ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνουν και τα φαινόμενα κερδοσκοπίας την αγορά. Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου του Συνδέσμου Εμπόρων Πρατηριούχων Αττικής κ. Γ. Ασμάτογλου η τιμή των καυσίμων αναμένεται να αυξηθεί στο 1,65 και 1,70, μετά και την αύξηση των τιμών του πετρελαίου.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ασμάτογλου: "1,20 ευρώ είναι η διυλιστηριακή τιμή και μεσολαβεί η εταιρεία εμπορίας και το μεταφορικό. Είμαστε ήδη στο 1,50 ευρώ για το νομό Αττικής, και οι τιμές θα διαμορφωθούν και πιο ψηλά από τις σημερινές τιμές στο 1,65 και 1,70, μετά και την αύξηση των τιμών του πετρελαίου" .
Επίσης ανέφερε ότι η μείωση της κατανάλωσης στα πρατήρια κυμαίνεται από 15% έως και 50% και κατά την άποψή τους είναι τόσο πιεσμένες οι συνθήκες στην αγορά που ''δεν μπορεί να υπάρξει λύση για τη συγκράτηση των τιμών".
Oι τιμές των καυσίμων σύμφωνα και με έρευνα της ΕΛΠΑ διαμορφώνονται ως εξής: στην βενζίνη 95 οκτανίων η τιμή της διαμορφώνεται στο 1.573 €/λ και diesel στο 1.364 €/λ.
Στο μεταξύ η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι με ιδιαίτερη αγανάκτηση διαπιστώνει ότι η χρήση των παράνομων μηχανισμών παρέμβασης στις αντλίες των καυσίμων, με σκοπό τις ελλειμματικές παραδόσεις στους καταναλωτές, έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις τους τελευταίους μήνες.
Η διαπίστωση αυτή κατά την ΠΟΠΕΚ προκύπτει από σωρεία πληροφοριών που διακινούνται στην αγορά καυσίμων, και από καταγγελίες καταναλωτών που έπεσαν θύματα ελλειμματικών αγορών. Όμως, όπως προσθέτει, αν ισχύει η παροιμία ότι "δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά", τότε το συμπέρασμα είναι ότι οι φήμες έχουν βάση.
Οι πληροφορίες, όπως αναφέρει η ΠΟΠΕΚ, μιλούν για κυκλώματα που είναι συνδεδεμένα με ηλεκτρονικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας στις αντλίες πρατηρίων για να επηρεάζουν ελλειμματικά την παραδιδόμενη ποσότητα. Σημειώνεται δε ότι οι σποραδικοί έλεγχοι του αρμόδιου υπουργείου Ανάπτυξης έχουν εντοπίσει δύο τέτοιους παράνομους μηχανισμούς γι'αυτό και ζητούν από το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας : ΝΑ βρει τρόπο να αντιμετωπίσει την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σε ευρεία κλίμακα, σε βάρος των καταναλωτών, των λειτουργούντων στα πλαίσια της νομιμότητας πρατηρίων υγρών καυσίμων και της απώλειας δημοσίων εσόδων από την εκτεταμένη φοροδιαφυγή.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ασμάτογλου: "1,20 ευρώ είναι η διυλιστηριακή τιμή και μεσολαβεί η εταιρεία εμπορίας και το μεταφορικό. Είμαστε ήδη στο 1,50 ευρώ για το νομό Αττικής, και οι τιμές θα διαμορφωθούν και πιο ψηλά από τις σημερινές τιμές στο 1,65 και 1,70, μετά και την αύξηση των τιμών του πετρελαίου" .
Επίσης ανέφερε ότι η μείωση της κατανάλωσης στα πρατήρια κυμαίνεται από 15% έως και 50% και κατά την άποψή τους είναι τόσο πιεσμένες οι συνθήκες στην αγορά που ''δεν μπορεί να υπάρξει λύση για τη συγκράτηση των τιμών".
Oι τιμές των καυσίμων σύμφωνα και με έρευνα της ΕΛΠΑ διαμορφώνονται ως εξής: στην βενζίνη 95 οκτανίων η τιμή της διαμορφώνεται στο 1.573 €/λ και diesel στο 1.364 €/λ.
Στο μεταξύ η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι με ιδιαίτερη αγανάκτηση διαπιστώνει ότι η χρήση των παράνομων μηχανισμών παρέμβασης στις αντλίες των καυσίμων, με σκοπό τις ελλειμματικές παραδόσεις στους καταναλωτές, έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις τους τελευταίους μήνες.
Η διαπίστωση αυτή κατά την ΠΟΠΕΚ προκύπτει από σωρεία πληροφοριών που διακινούνται στην αγορά καυσίμων, και από καταγγελίες καταναλωτών που έπεσαν θύματα ελλειμματικών αγορών. Όμως, όπως προσθέτει, αν ισχύει η παροιμία ότι "δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά", τότε το συμπέρασμα είναι ότι οι φήμες έχουν βάση.
Οι πληροφορίες, όπως αναφέρει η ΠΟΠΕΚ, μιλούν για κυκλώματα που είναι συνδεδεμένα με ηλεκτρονικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας στις αντλίες πρατηρίων για να επηρεάζουν ελλειμματικά την παραδιδόμενη ποσότητα. Σημειώνεται δε ότι οι σποραδικοί έλεγχοι του αρμόδιου υπουργείου Ανάπτυξης έχουν εντοπίσει δύο τέτοιους παράνομους μηχανισμούς γι'αυτό και ζητούν από το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας : ΝΑ βρει τρόπο να αντιμετωπίσει την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σε ευρεία κλίμακα, σε βάρος των καταναλωτών, των λειτουργούντων στα πλαίσια της νομιμότητας πρατηρίων υγρών καυσίμων και της απώλειας δημοσίων εσόδων από την εκτεταμένη φοροδιαφυγή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου