Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

Αξιοποίηση των γραμμών τρένου στο Αγρίνιο


Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,
είναι γνωστό ότι οι τολμηρές ιδέες λείπουν από σύσσωμη την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε όλη την Ελλάδα, πόσο μάλλον στο Αγρίνιο, μία πόλη που έχει μείνει τόσο στάσιμη τα τελευταία 30 χρόνια όσο λίγες στην Ευρώπη. Τον φυσικό πλούτο της όμως πέριξ του Αγρινίου θα τον ζήλευαν πολλοί. Εμείς τον έχουμε απλά να τον αγναντεύουμε...









Στο ζητούμενο:
Γνωρίζετε πόσο κόσμος προσπαθεί να περπατήσει καθημερινά στον απαράδεκτο λόγω στενότητας δρόμο προς τον Αγ. Ιωάννη τον Ρηγανά. Και πρέπει να υποστηρίζουμε τέτοιες επιθυμίες του κόσμου. Φοβάμαι όμως ότι είναι θέμα χρόνου να γίνει κάποιο ατύχημα -αν δεν έχει γίνει ήδη- από τα διερχόμενα αυτοκίνητα, που μάλιστα αναπτύσσουν συχνά μεγάλη ταχύτητα. Κάτι τέτοιο θα πρέπει να θεωρείται - δυστυχώς- σίγουρο ότι θα συμβεί, μιας και αριθμός των περιπατητών και μεγαλώνει αλλά και αυξάνουν τα ηλικιωμένα άτομα που τον χρησιμοποιούν με μειωμένα πάντοτε αντανακλαστικά.
Η πρότασή μου:
Γιατί να μην αξιοποιούσαμε τις γραμμές του τρένου, ξεκινώντας από Δοκίμι; Με λίγο χαλίκι (ακόμα καλύτερα άσφαλτο) θα είχαμε τον καλύτερο δρόμο και μακρύτερο για περπάτημα ή και για ποδήλατο όλης της Δυτ. Ελλάδας! Θα μπορούσε μάλιστα να σχηματιστεί και ο μεγαλύτερος ποδηλατόδρομος της Ελλάδας ή και των Βαλκανίων αν κάλυπτε όλη το μήκος του, μέχρι το Κρυονέρι, και να γίνει πόλος έλξης για πολύ κόσμο.
Ούτως ή άλλως η προοπτική του σιδηρόδρομου στην Δυτ. Ελλάδα, ειδικά μετά και την Ιόνια Οδό, θα πρέπει να θεωρείται λόγω και της οικονομικής στενωπού της Ελλάδος, χαμένη υπόθεση για τα επόμενα 50 χρόνια στην Ελλάδα. Στη Γερμανία υπάρχει πλέγμα ποδηλατοδρόμων σε όλη τη χώρα, ικανό για να ταξιδέψει κανείς σε όλη τη χώρα με το ποδήλατο, απ’ άκρη σ’ άκρη. 75.000 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομοι! (Η διάμετρος της γης είναι 12.713 χιλιόμετρα) Έχει στηθεί μάλιστα μία ολόκληρη βιομηχανία τουρισμού πάνω σε αυτή την εναλλακτική δραστηριότητα.

Αν ωστόσο δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε παρέμβαση στις γραμμές, τότε θα έπρεπε να σκεφτούμε μήπως θα πρέπει να τις αξιοποιήσουμε κάνοντας κάτι μοναδικό για τα Πανελλήνια δεδομένα. Ένα τρένο-καφέ που θα κάνει τη διαδρομή μέχρι το Κρυονέρι και πάλι πίσω. Η διαδρομή είναι ούτως ή άλλως μαγευτική. Είμαι σίγουρος ότι με την κατάλληλη διαφήμιση θα μπορούσε να γίνει επίσης σημαντικός πόλος έλξης για εκδρομείς απ’ όλη την Στερεά Ελλάδα.

Πρόκειται πάντως για μια περιουσία που μένει ανεκμετάλλευτη. Προσωπικά θα προτιμούσα να δω όλη αυτή τη γραμμή σαν ποδηλατόδρομο- δρόμο περιπάτου, για το καλό της υγείας των συμπολιτών μας.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Χρήστος Παππάς
Καθηγητής Αγγλικών - Γερμανικών



1 σχόλιο:

  1. Συγνώμη μετά από τόσο αγώνα για να περάσει ο Δυτικός σιδηρόδρομικός άξονας από το Αγρίνιο, ο εν λόγω κύριος σκέπτεται μόνο τις δικές του ανάγκες. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται ιδιαίτερη ευφυία για να κάταλάβει κάποιος ότι σε περιόδους οικονομικής κρίσης τα μέσα σταθερής τροχιάς δίνουν την οικονομικότερη λύση στις μεταφόρές. Σε ένα νομό χωρίς υποδομές, άλλη μία φωνή που προτείνει να καταργηθούν και οι υπάρχουσες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή