Την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011 πραγματοποιήθηκε σε εγκάρδιο κλίμα η επίσκεψη τουρκικής αντιπροσωπείας στο γραφείο του Περιφερειακού Διευθυντή Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος κ. Γιώργου Παναγιωτόπουλου. Συγκεκριμένα, η επίσκεψη έγινε με αφορμή τη Διμερή Σύμπραξη του 2ο Ε.Π.Α.Λ. Πάτρας με το τουρκικό επαγγελματικό σχολείο Κoprubasi Anatolian High School στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius.
Στα πλαίσια της σύμπραξης αυτής επισκέφθηκαν τον Περιφερειακό Διευθυντή, κ. Γιώργο Παναγιωτόπουλο και την Προϊσταμένη Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπ/σης κ. Ελευθερία Κρούπη- Κολώνα εκ μέρους της ελληνικής αντιπροσωπείας, ο κ. Νικολόπουλος Προϊστάμενος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Ν. Αχαΐας, ο κ. Κωνσταντινόπουλος, διευθυντής του 2ο Ε.Π.Α.Λ. Πάτρας, ο κ. Αντωνίου, ο έλληνας συντονιστής του προγράμματος, ο κ. Μάρας και η κ. Τσάκου καθηγητές του 2ο Ε.Π.Α.Λ.
Πάτρας καθώς και η κ. Τασούλα προωθήτρια των προγραμμάτων Comenius στην περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας. Εκ μέρους της τουρκικής αντιπροσωπείας παραβρέθηκαν ο κ. Kumbaraci, υπεύθυνος και προωθητής του προγράμματος Comenius στην Manisa, ο κ. Kahraman υποδιευθυντής του Κoprubasi Anatolian High School, η κ. Calik καθηγήτρια Αγγλικών καθώς και δέκα μαθητές του επαγγελματικού σχολείου, Κoprubasi Anatolian High School. Στα πλαίσια της επίσκεψης οι δύο πλευρές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να ανταλλάξουν εποικοδομητικές απόψεις για την επαγγελματική εκπαίδευση καθώς και να συγκρίνουν με ποιο τρόπο η επαγγελματική εκπαίδευση υλοποιείται στις δύο χώρες.
Μετά το τέλος της συνάντησης ο κ.Παναγιωτόπουλος δήλωσε: «Οι σχολικές συμπράξεις Comenius αποσκοπούν στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης μέσω της προώθησης κοινών δραστηριοτήτων συνεργασίας μεταξύ ευρωπαϊκών σχολείων. Οι συμπράξεις παρέχουν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς διαφορετικών χωρών την ευκαιρία να συνεργαστούν σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Οι συμπράξεις σχολείων βοηθούν την εκπαιδευτική κοινότητα να αποκτήσει και να βελτιώσει δεξιότητες, όχι μόνο σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα ή μάθημα στο οποίο εστιάζει το σχέδιο, αλλά και στα πλαίσια της ομαδικής εργασίας, των κοινωνικών επαφών, της οργάνωσης και της ανάληψης των δραστηριοτήτων που περιλαμβάνονται στο σχέδιο και της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας. Η συμμετοχή σε μια σύμπραξη με σχολεία από διαφορετικές χώρες δίνει επίσης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να εξασκήσουν τις ξένες γλώσσες που πιθανόν γνωρίζουν αλλά συνάμα λειτουργεί ως μέσο κινητοποίησης για την εκμάθηση ξένων γλωσσών».
Συνάμα συμπλήρωσε «θεωρώ ότι οι διακρατικές συνεργασίες μέσα στα πλαίσια της Ενωμένης Ευρώπης μπορούν να επιφέρουν μία ανανέωση σε πολλαπλά επίπεδα στο χώρο της ευρύτερης εκπαίδευσης, κατ’ επέκταση και στο χώρο της επαγγελματικής. Ειδικότερα με τη διακρατική συνεργασία στο παρόν πρόγραμμα αποβλέπουμε στην ανάπτυξη στενής συνεργασίας με τα εταιρικά σχολεία των δύο χωρών που συμμετέχουν και τα οποία διαθέτουν μακρά εμπειρία στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η συνεργασία αυτή έχει ως πρώτιστο στόχο την ανάπτυξη μεθοδολογιών ικανών να κινητοποιήσουν τους μαθητές σε μια σειρά ενδοσχολικών και εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Η εκτέλεση κοινών προγραμμάτων με άλλα σχολεία, πέρα από τον ελλαδικό χώρο δίνει τη δυνατότητα ύπαρξης συγκρίσιμων αποτελεσμάτων και αξιολόγησης τόσο της συγκεκριμένης προσπάθειας όσο και του όλου εκπαιδευτικού έργου. Η άμεση επαφή δε με τον τρόπο εργασίας, τις εκπαιδευτικές μεθόδους και το εκπαιδευτικό σύστημα των άλλων εταίρων διευρύνει τις γνώσεις, εμπειρίες και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών αλλά και του λοιπού προσωπικού του σχολείου, γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει ως εφαλτήριο για την αποτελεσματικότερη εκπαίδευση των μαθητών στον 21ο αιώνα».
Τέλος, ο Περιφερειακός Διευθυντής πρόσθεσε ότι τόσο η Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας όσο και το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στηρίζουν προγράμματα, τα οποία έχουν θέσει στις προτεραιότητές τους τις προαναφερόμενες δράσεις, ώστε να αποτελούν βίωμα στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Στα πλαίσια της σύμπραξης αυτής επισκέφθηκαν τον Περιφερειακό Διευθυντή, κ. Γιώργο Παναγιωτόπουλο και την Προϊσταμένη Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπ/σης κ. Ελευθερία Κρούπη- Κολώνα εκ μέρους της ελληνικής αντιπροσωπείας, ο κ. Νικολόπουλος Προϊστάμενος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Ν. Αχαΐας, ο κ. Κωνσταντινόπουλος, διευθυντής του 2ο Ε.Π.Α.Λ. Πάτρας, ο κ. Αντωνίου, ο έλληνας συντονιστής του προγράμματος, ο κ. Μάρας και η κ. Τσάκου καθηγητές του 2ο Ε.Π.Α.Λ.
Πάτρας καθώς και η κ. Τασούλα προωθήτρια των προγραμμάτων Comenius στην περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας. Εκ μέρους της τουρκικής αντιπροσωπείας παραβρέθηκαν ο κ. Kumbaraci, υπεύθυνος και προωθητής του προγράμματος Comenius στην Manisa, ο κ. Kahraman υποδιευθυντής του Κoprubasi Anatolian High School, η κ. Calik καθηγήτρια Αγγλικών καθώς και δέκα μαθητές του επαγγελματικού σχολείου, Κoprubasi Anatolian High School. Στα πλαίσια της επίσκεψης οι δύο πλευρές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να ανταλλάξουν εποικοδομητικές απόψεις για την επαγγελματική εκπαίδευση καθώς και να συγκρίνουν με ποιο τρόπο η επαγγελματική εκπαίδευση υλοποιείται στις δύο χώρες.
Μετά το τέλος της συνάντησης ο κ.Παναγιωτόπουλος δήλωσε: «Οι σχολικές συμπράξεις Comenius αποσκοπούν στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης μέσω της προώθησης κοινών δραστηριοτήτων συνεργασίας μεταξύ ευρωπαϊκών σχολείων. Οι συμπράξεις παρέχουν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς διαφορετικών χωρών την ευκαιρία να συνεργαστούν σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Οι συμπράξεις σχολείων βοηθούν την εκπαιδευτική κοινότητα να αποκτήσει και να βελτιώσει δεξιότητες, όχι μόνο σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα ή μάθημα στο οποίο εστιάζει το σχέδιο, αλλά και στα πλαίσια της ομαδικής εργασίας, των κοινωνικών επαφών, της οργάνωσης και της ανάληψης των δραστηριοτήτων που περιλαμβάνονται στο σχέδιο και της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας. Η συμμετοχή σε μια σύμπραξη με σχολεία από διαφορετικές χώρες δίνει επίσης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να εξασκήσουν τις ξένες γλώσσες που πιθανόν γνωρίζουν αλλά συνάμα λειτουργεί ως μέσο κινητοποίησης για την εκμάθηση ξένων γλωσσών».
Συνάμα συμπλήρωσε «θεωρώ ότι οι διακρατικές συνεργασίες μέσα στα πλαίσια της Ενωμένης Ευρώπης μπορούν να επιφέρουν μία ανανέωση σε πολλαπλά επίπεδα στο χώρο της ευρύτερης εκπαίδευσης, κατ’ επέκταση και στο χώρο της επαγγελματικής. Ειδικότερα με τη διακρατική συνεργασία στο παρόν πρόγραμμα αποβλέπουμε στην ανάπτυξη στενής συνεργασίας με τα εταιρικά σχολεία των δύο χωρών που συμμετέχουν και τα οποία διαθέτουν μακρά εμπειρία στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η συνεργασία αυτή έχει ως πρώτιστο στόχο την ανάπτυξη μεθοδολογιών ικανών να κινητοποιήσουν τους μαθητές σε μια σειρά ενδοσχολικών και εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Η εκτέλεση κοινών προγραμμάτων με άλλα σχολεία, πέρα από τον ελλαδικό χώρο δίνει τη δυνατότητα ύπαρξης συγκρίσιμων αποτελεσμάτων και αξιολόγησης τόσο της συγκεκριμένης προσπάθειας όσο και του όλου εκπαιδευτικού έργου. Η άμεση επαφή δε με τον τρόπο εργασίας, τις εκπαιδευτικές μεθόδους και το εκπαιδευτικό σύστημα των άλλων εταίρων διευρύνει τις γνώσεις, εμπειρίες και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών αλλά και του λοιπού προσωπικού του σχολείου, γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει ως εφαλτήριο για την αποτελεσματικότερη εκπαίδευση των μαθητών στον 21ο αιώνα».
Τέλος, ο Περιφερειακός Διευθυντής πρόσθεσε ότι τόσο η Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας όσο και το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στηρίζουν προγράμματα, τα οποία έχουν θέσει στις προτεραιότητές τους τις προαναφερόμενες δράσεις, ώστε να αποτελούν βίωμα στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου