Με εξαίρεση μερικά χιλιόμετρα της Εγνατίας Οδού που δόθηκαν στην κυκλοφορία, το υπόλοιπο εθνικό οδικό δίκτυο της Ηπείρου, δεν έχει αλλάξει σε τίποτα τα τελευταία χρόνια και παραμένει ένα από τα πιο επικίνδυνα της χώρας. Με την κίνηση, το διάστημα αυτό να είναι ιδιαίτερα αυξημένη, τα προβλήματα τόσο στο εθνικό όσο και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο γίνονται κάτι παραπάνω από εμφανή και αποδεικνύουν ότι οι παρεμβάσεις που έγιναν, ήταν λίγες και αποσπασματικές.
Δρόμοι στενοί, ορισμένοι παντελώς εγκαταλελειμμένοι, εις το όνομα της ολοκλήρωσης της Εγνατίας Οδού και της κατασκευής της Ιόνιας, φωτισμός ανύπαρκτος και σήμανση κακή. Η χωρίς κανένα έλεγχο κίνηση των οχημάτων, κυρίως των φορτηγών, αλλά και οι νταλίκες που κατακλύζουν τις Εθνικές Οδούς Ηγουμενίτσας- Κοζάνης και Ιωαννίνων – Κακαβιάς, επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση και μετατρέπουν σε εφιάλτη το ταξίδι.
Οι δρόμοι προς την Κακαβιά, την Κόνιτσα και την Κοζάνη, το Μέτσοβο και τα Γρεβενά ή τα Τρίκαλα
είναι από κείνους, όπου η κίνηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη, τις ημέρες αυτές.
Στους ίδιους δρόμους κινούνται δεκάδες φορτηγά που μεταφέρουν, πάσης φύσεως εμπορεύματα, συχνά χωρίς να λαμβάνεται κανένα μέτρο προφύλαξης.
Στους ίδιους δρόμους κινούνται εκατοντάδες νταλίκες καθημερινά, οι οποίες δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα. Πρόκειται για μία κατάσταση πλήρους αναρχίας, όπου ο καθένας κάνει ότι θέλει, χωρίς κανέναν σεβασμό, στους υπόλοιπους.
Εάν σε όλα αυτά, προστεθεί και η κίνηση των Τούρκων, που επιστρέφουν από την Ευρώπη στην πατρίδα τους, τότε είναι εύκολο να καταλάβει ο καθένας ότι το οδικό δίκτυο της Ηπείρου, κατασκευασμένο στις δεκαετίες του 50 και του 60, καλείται να ανταποκριθεί σε Ευρωπαϊκές ανάγκες.
Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ
Περισσότερα από εκατό χιλιάδες αυτοκίνητα με δυτικοευρωπαϊκές πινακίδες και Τούρκους οδηγούς διέρχονται κάθε καλοκαίρι και βασικά το τρίμηνο από Ιούνιο μέχρι Σεπτέμβριο από τους εθνικούς δρόμους της Ηπείρου, της Μακεδονίας και της Θράκης. Από την Ηγουμενίτσα, δηλαδή και μέχρι τους Κήπους. Για τους οδηγούς η παρουσία των αυτοκινήτων αυτών στους ούτως ή άλλως κακούς δρόμους της Ηπείρου, είναι μια δοκιμασία. Κινούνται σε φάλαγγες δέκα και περισσοτέρων οχημάτων και όταν επιχειρήσει να προσπεράσει το πρώτο ακολουθούν και τα άλλα, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζεται το ενδεχόμενο μετωπικών συγκρούσεων.
Η διέλευση των καραβανιών των Τούρκων μεταναστών αποτελεί μια ξεχωριστή νότα στους δρόμους τους καλοκαιρινούς μήνες, αν εξαιρέσει κανείς τον τρόπο με τον οποίο οδηγούν.
Προτιμούν να σταθμεύουν για ξεκούραση στην Κατάρα ή στα ορεινά των Γρεβενών, μετατρέποντας σε υπαίθρια εστιατόρια τα κιόσκια του δασαρχείου. Σταθμεύουν όλοι μαζί και αν κάποιος θέλει να βάλει βενζίνη και στην περίπτωση που κάποιο αυτοκίνητο πάθει βλάβη, τότε το ταξίδι διακόπτεται, το καραβάνι σταματά για να συνεχίσει μόλις επιδιορθωθεί.
Βέβαια ένα ακόμη πρόβλημα, που συνδέεται και με την διέλευση χιλιάδων αυτοκινήτων από και προς την Τουρκία είναι αυτό των απορριμμάτων που μένουν στους εθνικούς δρόμους.
Ακόμη και σήμερα οι Εθνικοί δρόμοι μοιάζουν με χωματερή, καθώς καμία από τις αρμόδιες υπηρεσίες δεν συγκινείται και δεν προχωρά σε απομάκρυνση των σκουπιδιών.
ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ
Η ανεξέλεγκτη κίνηση των μεγάλων φορτηγών, δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα που υπάρχει στους δρόμους των Ιωαννίνων και της Ηπείρου γενικότερα. Οι παραλείψεις είναι πολλές και σοβαρές και οι όποιες παρεμβάσεις γίνονται, είναι στην πλειοψηφία τους πρόχειρες, ουσιαστικά «μπαλώματα».
Στον δρόμο προς την Κακαβιά, όπου καθημερινά κινούνται πολλά Αλβανικά αυτοκίνητα, η κατάσταση είναι στην κυριολεξία εκτός ελέγχου. Με πραγματικό μαρτύριο μοιάζει η κίνηση από τα Γιάννινα μέχρι το Καλπάκι, όπου κυκλοφορούν Αλβανικά, Τουρκικά αυτοκίνητα και νταλίκες που κινούνται προς την Βόρεια Ελλάδα.
Απαράδεκτος για εθνικός δρόμος είναι αυτός που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τα Γιάννινα, ο οποίος μετά την παράδοση ορισμένων τμημάτων της Εγνατίας, έχει εγκαταλειφθεί πλήρως.
Αυξημένη είναι η κίνηση, κυρίως τα Σαββατοκύριακα και στον δρόμο Ιωαννίνων-Πρέβεζας, ο οποίος παρά τις μικροβελτιώσεις που έγιναν, εξακολουθεί να κρύβει πολλούς κινδύνους.
Αν κάποιος θελήσει να κινηθεί από την Πρέβεζα προς την Ηγουμενίτσα, θα πρέπει να είναι οπλισμένος με πολύ υπομονή αφού ο συγκεκριμένος άξονας παραμένει ένας από τους πιο επικίνδυνους της περιοχής.
Ακόμη όμως και τμήματα που ολοκληρώθηκαν τα τελευταία χρόνια και δόθηκαν στην κυκλοφορία, όπως είναι η παράκαμψη της Άρτας, φαίνεται ότι δεν πληρούν τους κανόνες ασφάλειας, με αποτέλεσμα τα ατυχήματα να είναι καθημερινή υπόθεση και συχνά να χάνονται ζωές.
Η κατάσταση βέβαια είναι πολύ χειρότερη στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Η κίνηση στην Ήπειρο καθ’ όλη την διάρκεια του Αυγούστου είναι αυξημένη, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των αποδήμων επιστρέφει στην ιδιαίτερη πατρίδα τους και η προσοχή που απαιτείται είναι μεγάλη.
Πηγή: Πρωϊνός Λόγος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου